写真

氏名

山本 有香 (ヤマモト ユカ)

YAMAMOTO Yuka

所属

外国語教育研究センター設置準備室

職名

特任准教授

メールアドレス

メールアドレス

研究分野・キーワード

応用言語学、第二言語語彙習得、EAPカリキュラム開発

 

主要研究テーマ 【 表示 / 非表示

  • 語彙リストを活用した意図的語彙学習法による多面的語彙習得

論文 【 表示 / 非表示

  • カリキュラムおよび教材開発:英語リーディング&ライティング
    言語区分: 日本語
    掲載誌名: 大学教育研究フォーラム  23号  (頁 38 ~ 41)
    掲載紙 発行年月: 2018年03月
    著者氏名(共著者含): 山本有香

    掲載種別: 研究論文(大学,研究機関紀要)
    共著区分: 単著

  • Comparing initial L2 vocabulary size differences with deliberate vocabulary learning strategies
    言語区分: 英語
    掲載誌名: OnCUE Journal  9巻  1号  (頁 21 ~ 38)
    掲載紙 発行年月: 2015年04月
    著者氏名(共著者含): Yuka Yamamoto

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • Multidimensional vocabulary acquisition through deliberate vocabulary list learning
    言語区分: 英語
    掲載誌名: System: An International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics  42巻  (頁 232 ~ 243)
    掲載紙 発行年月: 2014年02月
    著者氏名(共著者含): Yuka Yamamoto

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • The pedagogical implications of multidimensional vocabulary acquisition through deliberate vocabulary list learning
    言語区分: 英語
    掲載誌名: 上智大学言語学会会報  27巻  (頁 17 ~ 36)
    掲載紙 発行年月: 2013年01月
    著者氏名(共著者含): Yuka Yamamoto

    掲載種別: 研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
    共著区分: 単著

  • Initial L2 vocabulary level doesn’t contribute to target vocabulary acquisition
    言語区分: 英語
    掲載誌名: Vocabulary Education & Research Bulletin  1巻  2号  (頁 9 ~ 10)
    掲載紙 発行年月: 2012年10月
    著者氏名(共著者含): Yuka Yamamoto

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

全件表示 >>

著書 【 表示 / 非表示

  • Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (3rd Edition)
    記述言語: 英語
    出版機関名: 立教大学英語教育研究室
    発行年月: 2017年04月
    著者氏名: Yuka Yamamoto 他

    著書種別: 教科書
    著書形態: 共著

  • Becoming a Better Writer: A Guide to Developing Academic Writing Skills (3rd Edition)
    記述言語: 英語
    出版機関名: 立教大学英語教育研究室
    発行年月: 2017年04月
    著者氏名: Yuka Yamamoto 他

    著書種別: 教科書
    著書形態: 共著

  • Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (2nd Edition)
    記述言語: 英語
    出版機関名: 立教大学英語教育研究室
    発行年月: 2016年04月
    著者氏名: Yuka Yamamoto 他

    著書種別: 教科書
    著書形態: 共著

  • Becoming a Better Writer: A Guide to Developing Academic Writing Skills (2nd Edition)
    記述言語: 英語
    出版機関名: 立教大学英語教育研究室
    発行年月: 2016年04月
    著者氏名: Yuka Yamamoto 他

    著書種別: 教科書
    著書形態: 共著

  • Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (1st Edition)
    記述言語: 英語
    出版機関名: 立教大学英語教育研究室
    発行年月: 2015年09月
    著者氏名: Yuka Yamamoto 他

    著書種別: 教科書
    著書形態: 共著

全件表示 >>

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Curriculum Amendment in a University-Level English Language Program: Theory and Practice
    会議名称: 第15回日本英文学会関東支部 (2017年10月)
    会議区分: 国内会議
    開催場所: 中央大学後楽園キャンパス
    発表形態: 口頭(一般)

  • 包括的な留学準備教育の構築をめざして―東洋英和女学院大学の試み―
    会議名称: Japan Intercultural Institute (JII) (2012年11月)
    会議区分: 国内会議
    発表形態: 口頭(一般)

  • Deliberate vocabulary list learning strategies: A case study of Japanese university students
    会議名称: Japan Association for Language Teaching (JALT) (2012年10月)
    会議区分: 国内会議
    発表形態: 口頭(一般)

  • The pedagogical implications of multidimensional vocabulary acquisition through deliberate vocabulary list learning
    会議名称: 上智大学言語学会 (2012年07月)
    会議区分: 国内会議
    発表形態: 口頭(招待・特別)

  • Effectiveness of using vocabulary list learning to promote Japanese university students’ breadth and depth of vocabulary knowledge
    会議名称: International Association of Applied Linguistics (AILA) (2011年08月)
    会議区分: 国際会議
    発表形態: 口頭(一般)

全件表示 >>

 
 
 
 
 

お問い合わせ先