写真

氏名

鈴木 夏代 (スズキ ナツヨ)

SUZUKI Natsuyo

所属

ランゲージセンター 英語担当

職名

教育講師

出身地

東京都

研究室住所

6号館ー6310

メールアドレス

メールアドレス

研究分野・キーワード

英語教育、応用言語学

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Does computer-mediated communication have any impact on the development of phrasal verbs and on negotiation between Japanese learners of English?
    言語区分: 英語
    掲載誌名: Bulletin of the Graduate School of Education of Waseda University, Separate Edition  24巻  1号  (頁 165 ~ 179)
    掲載紙 発行年月: 2016年
    著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • Effects of computer-mediated tasks on the ways learners negotiate form and meaning
    言語区分: 英語
    掲載誌名: The Journal of Rikkyo University Language Center  38巻  (頁 75 ~ 90)
    掲載紙 発行年月: 2017年
    著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

著書 【 表示 / 非表示

  • ELT Research in Action: Bridging the Gap between Research and Classroom Practice
    記述言語: 英語
    出版機関名: International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL)
    発行年月: 2018年04月
    著者氏名: (Eds.) Mackay, J., Birello, M. & Xerri, D.

    著書種別: 単行本(学術書)
    著書形態: 分担執筆

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Is learning phrasal verbs through a collaborative task helpful for English as a foreign language learners?
    会議名称: The 51th British Association for Applied Linguistics (BAAL) (2018年09月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: York, UK
    発表形態: 口頭(一般)

  • Does computer-mediated interaction in a collaborative task make a difference in students’ second language learning?
    会議名称: The 18th World Congress of Applied Linguistics (AILA) (2017年07月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Rio de Janeiro, Brazil
    発表形態: 口頭(一般)

  • Effects of topic familiarity on learners’ written and oral task performance of complexity, accuracy and fluency in a regular EFL classroom.
    会議名称: The 7th International Conference on Task-Based Language Teaching (ICTBLT) (2017年04月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Barcelona, Spain
    発表形態: 口頭(一般)

  • Effects of technology-mediated collaborative task on the way learners negotiate form, meaning and language problems in learning phrasal verbs
    会議名称: The 7th International Conference on Task-Based Language Teaching (ICTBLT) (2017年04月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Barcelona, Spain
    発表形態: 口頭(一般)

  • How do teacher questions and task topics affect students’ L2 learning in EFL classrooms?
    会議名称: ELT Research in Action Conference (ELTRIA) (2017年04月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Barcelona, Spain
    発表形態: 口頭(一般)

全件表示 >>

 
 
 
 
 

お問い合わせ先