氏名
鈴木 夏代 (スズキ ナツヨ)
SUZUKI Natsuyo
鈴木 夏代 (スズキ ナツヨ)
SUZUKI Natsuyo
ランゲージセンター 英語担当
教育講師
東京都
6号館ー6310
英語教育、応用言語学
Effects of computer-mediated tasks on the ways learners negotiate form and meaning
言語区分: 英語
掲載誌名: The Journal of Ricky University Language Center
38巻
(頁 75
~ 90)
掲載紙 発行年月: 2017年09月
著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki
掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
共著区分: 単著
Effects of Task Variables on Learners' Oral and Written Development and Engagement in EFL Classrooms in Japan
言語区分: 英語
掲載誌名: Doctor thesis in Waseda University
掲載紙 発行年月: 2016年11月
著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki
掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
共著区分: 単著
Does computer-mediated communication have any impact on the development of phrasal verbs and on negotiation between Japanese learners of English?
言語区分: 英語
掲載誌名: Bulletin of the Graduate School of Education of Waseda University, Separate Edition
24巻
1号
(頁 165
~ 179)
掲載紙 発行年月: 2016年
著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki
掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
共著区分: 単著
Impacts of teacher questions and task variables on L2 production -complexity, accuracy, fluency- in EFL classrooms
言語区分: 英語
掲載誌名: Proceedings of the 47th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics
掲載紙 発行年月: 2015年
著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki
掲載種別: 研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著区分: 単著
Task-based language teaching (TBLT) における動詞形態素の習得―テンス•アスペクト仮説からの考察―
言語区分: 日本語
掲載誌名: 早稲田大学大学院教育学研究科紀要
19巻
2号
(頁 267
~ 278)
掲載紙 発行年月: 2012年
著者氏名(共著者含): 鈴木夏代
掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
共著区分: 単著
大学生のためのアクティブ・リーディング ー能動的思考・発信をめざすー
記述言語: 日本語
出版機関名: 朝日出版社
発行年月: 2019年01月
著者氏名: 鳥飼 慎一郎, 鈴木 夏代, 印田 佐知子
著書種別: 教科書
著書形態: 共著
ELT Research in Action: Bridging the Gap between Research and Classroom Practice
記述言語: 英語
出版機関名: International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL)
発行年月: 2018年04月
著者氏名: (Eds.) Mackay, J., Birello, M. & Xerri, D.
著書種別: 単行本(学術書)
著書形態: 分担執筆
TBLT 2017 Barcelona
記述言語: 英語
掲載誌名: Tasks in Context
掲載誌 発行年月: 2017年09月
著者氏名(共著者含): Natsuyo Suzuki
掲載種別: 会議報告等
共著区分: 単著
4技能タスクを活用した高校、大学における英語授業の質的向上のための研究
研究期間: 2019年04月
~ 2023年03月
研究種目: 基盤研究(C)
Is learning phrasal verbs through a collaborative task helpful for English as a foreign language learners?
会議名称: The 51th British Association for Applied Linguistics (BAAL) (2018年09月)
会議区分: 国際会議
開催場所: York, UK
発表形態: 口頭(一般)
Does computer-mediated interaction in a collaborative task make a difference in students’ second language learning?
会議名称: The 18th World Congress of Applied Linguistics (AILA) (2017年07月)
会議区分: 国際会議
開催場所: Rio de Janeiro, Brazil
発表形態: 口頭(一般)
Effects of topic familiarity on learners’ written and oral task performance of complexity, accuracy and fluency in a regular EFL classroom.
会議名称: The 7th International Conference on Task-Based Language Teaching (ICTBLT) (2017年04月)
会議区分: 国際会議
開催場所: Barcelona, Spain
発表形態: 口頭(一般)
Effects of technology-mediated collaborative task on the way learners negotiate form, meaning and language problems in learning phrasal verbs
会議名称: The 7th International Conference on Task-Based Language Teaching (ICTBLT) (2017年04月)
会議区分: 国際会議
開催場所: Barcelona, Spain
発表形態: 口頭(一般)
How do teacher questions and task topics affect students’ L2 learning in EFL classrooms?
会議名称: ELT Research in Action Conference (ELTRIA) (2017年04月)
会議区分: 国際会議
開催場所: Barcelona, Spain
発表形態: 口頭(一般)