写真

氏名

宗実 陽子 (ムネザネ ヨウコ)

MUNEZANE Yoko

所属

ランゲージセンター 英語担当

職名

教育講師

 

主要研究テーマ 【 表示 / 非表示

  • 心理言語学

  • 英語教育

  • 高等教育

  • 異文化コミュニケーション

  • アイデンティティ

全件表示 >>

論文 【 表示 / 非表示

  • Motivation, ideal self and willingness to communicate as the predictors of observed L2 use in the classroom
    言語区分: 英語
    掲載誌名: EUROSLA Yearbook 16  (頁 85 ~ 115)
    掲載紙 発行年月: 2016年08月
    著者氏名(共著者含): Yoko Munezane

    DOI: 10.1075/eurosla.16.04mun
    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • Enhancing willingness to communicate: Relative effects of visualization and goal-setting
    言語区分: 英語
    掲載誌名: Modern Language Journal  99巻  1号  (頁 175 ~ 191)
    掲載紙 発行年月: 2015年03月
    著者氏名(共著者含): Yoko Munezane

    DOI: 10.1111/modl.12193
    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • A Structural Equation Model and Intervention Study of Individual Differences, Willingness to Communicate and L2 Use in an EFL Classroom
    言語区分: 英語
    掲載誌名: 博士 学位論文  (頁 1 ~ 304)
    掲載紙 発行年月: 2014年08月
    著者氏名(共著者含): Yoko Munezane

    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • Attitudes, affect and ideal L2 self as predictors of willingness to communicate
    言語区分: 英語
    掲載誌名: EUROSLA Yearbook 13  (頁 176 ~ 198)
    掲載紙 発行年月: 2013年08月
    著者氏名(共著者含): Yoko Munezane

    DOI: 10.1075/eurosla.13.09mun
    掲載種別: 研究論文(学術雑誌)
    共著区分: 単著

  • Conversation with Art using Multiple Intelligences
    言語区分: 英語
    掲載誌名: JALT 2008 Conference Proceedings
    掲載紙 発行年月: 2009年10月
    著者氏名(共著者含): Yoko Munezane

    掲載種別: 研究論文(国際会議プロシーディングス)
    共著区分: 単著

全件表示 >>

著書 【 表示 / 非表示

  • Motivation, ideal self, and valuing of global English
    記述言語: 英語
    出版機関名: Multilingual Matters
    発行年月: 2013年08月
    著者氏名: Yoko Munezane

    著書種別: 単行本(学術書)
    著書形態: 共著

学術関係受賞 【 表示 / 非表示

  • The John F. Fanselow Award
    受賞年月: 2005年11月06日
    受賞国: アメリカ合衆国
    受賞区分: その他の賞
    授与機関: Columbia University
    受賞者・受賞グループ名: Yoko Munezane

研究発表 【 表示 / 非表示

  • Interrelationship between Intercultural Communicative Competence and Willingness to Communicate
    会議名称: European Second Language Association Conference 2017 (2017年08月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Reading, U.K.
    発表形態: 口頭(一般)

  • Willingness to Communicate in Action during Jury Discussions in the Classroom
    会議名称: American Association for Applied Linguistics (AAAL) Conference 2017 (2017年03月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Portland, Oregon, U.S.A.
    発表形態: 口頭(一般)

  • Effects of willingness to communicate on L2 interaction in the classroom
    会議名称: European Second Language Association Conference 2016 (2016年08月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Jyväskylä, Finland
    発表形態: 口頭(一般)

  • Impact of Gender on Willingness to Communicate, Future Visions, and Effects of Goal-Setting
    会議名称: Psychology of Language Learning Conference 2016 (2016年08月)
    会議区分: 国際会議
    開催場所: Jyväskylä, Finland
    発表形態: 口頭(一般)

  • Gender Differences in an EFL Classroom
    会議名称: JALT Conference 2015 (2015年11月)
    会議区分: 国際会議
    発表形態: 口頭(一般)

全件表示 >>

 
 
 
 
 

お問い合わせ先