2025/07/03 更新

写真b

パデレック ジャック サイモン
パデレック ジャック サイモン
PUDELEK, Jack Simon
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
研究キーワード
  • Narrow Listening, listening, role models, CLIL, CBLT, technology, fluency, vocabulary

  • 学内職務経歴*
    • 2021年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
     

    論文

    • The benefits of setting individual learner goals in an English foreign language writing class 査読有り

      Pudelek, J., Caldwell, A.

      Rikkyo University Journal of Multilingual Pedagogy and Practice5   27 - 42   2025年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      添付ファイル: JMPP(2025_Vol.5)_3_Pudelek.pdf

      researchmap

    • The use of online forums to promote motivation to use English outside of the classroom in Japanese University Students 査読有り

      Jack Pudelek

      Playful CALL: Exploring the Intersection of Games and Technology in Language Education Selected papers from the JALTCALL 2022 Conference, Japan (online)   2023年1月31

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:JALTCALL  

      The aim of this study was to investigate whether online forums, used as a tool for virtual exchange of communication between English learners in different institutions, areas and countries, are beneficial in increasing Japanese University students’ motivation to use English outside the classroom. Online forums or message boards have long been used as a means for people around the world to discuss various topics and interact with each other about subjects they share an interest in. These forums can create lively and varied discussions as users comment on and post questions about other users’ posts. A forum called the International Virtual Exchange (IVE) Project allows students learning English in universities around the world to take part in a 8 week-long online English exchange program, discussing four topics by making posts connected to the topics. The topics are related to sharing information and learning about culture and cultural differences. This paper explores whether this activity increases motivation to communicate in the target language outside of the classroom, either instrumentally through the students striving to complete the immediate practical goals of making their posts and interacting with their peers or integratively through providing opportunities for personal growth and cultural enrichment by learning about different cultures through the medium of English (Gardner & Lambert, 1972) or by nurturing an identity connected to the second language. 本研究では地域・国の英語学習者間の仮想的なコミュニケーション交流のツールとして利用されているオンラインフォーラムが日本の大学生の教室外での英語使用に対するモチベーションを高めるために有益かを調査しました。オンライン・フォーラムや掲示板は、世界中の人々が様々なトピックについて議論し、互いに興味を持つテーマについて交流する手段として、長い間利用されてきました。このようなフォーラムでは、ユーザーが他のユーザーの投稿にコメントしたり、質問を投稿したりすることで、活発で多彩な議論が展開されます。IVE (International Virtual Exchange)プロジェクトと呼ばれるフォーラムでは、世界中の大学で英語を学ぶ学生が8週間のオンライン英語交流プログラムに参加し、4つのトピックに関連した投稿を行いながらディスカッションを行うことができるようになっています。テーマは、情報の共有や文化、文化の違いを学ぶことに関連するものです。本稿では、この活動が教室外でのターゲット言語のコミュニケーションに対するモチベーションを高めるかどうかを調査している。 目先の実用的な目標をクリアしようと努力する学生の道具的な動機付けでしょうか。それとも、英語を媒介として異文化を学び、自己成長や文化的な豊かさを得る機会を提供することで、統合的な動機付け(Gardner & Lambert, 1972)を行うのでしょうか。それとも、第二言語と結びついたアイデンティティを育ませるのでしょうか。 Keywords: Virtual exchange (VE), computer mediated communication (CMC), motivation, learner identity

      DOI: 10.37546/jaltsig.call.pcp2022-02

      researchmap

    • 新型コロナウイルスの汎発期間中のオンライン授業:何のテクノロジーが続けて使えますか? 査読有り

      立教大学 多言語教育実践ジャーナル2   78 - 93   2022年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Improving speaking fluency and learner confidence with CLIL 査読有り

      Jack Pudelek

      Kwansei Gakuin University Humanities Review25   87 - 100   2021

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: Improving Speaking Fluency and Learner Confidence.pdf

      researchmap

    • The effect of content based learning on vocabulary acquisition 査読有り

      Jack Pudelek

      International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes4   213 - 227   2020年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

      添付ファイル: zbornik2019.pdf

      researchmap

    • Teaching /r/ and /l/ pronunciation to an adult Japanese learner

      Jack Pudelek

      TUJ Studies in Applied Linguistics: Approaches to Teaching the Sound System of English130   1 - 8   2020年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: TUJ STUDIES 130.pdf

      researchmap

    • Successful Employment of Content Based Learning Instruction for EFL University Students 査読有り

      Jack Pudelek

      Selected Papers of the 22nd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics22   12 - 19   2019年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

      添付ファイル: Successful Employment of CBLI for EFL.pdf

      researchmap

    • 日本における大学初年次英語コミュケーション教育カリキュラム 査読有り

        10   77 - 87   2018年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: Profile of a first year .pdf

      researchmap

    • The Effeciveness of Anki in Facilitating Learning of Academic Vocabulary 査読有り

      Jack Pudelek

      Annual Report of JACET-SIG on ESP19   31 - 35   2018年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

      添付ファイル: JACET - Effectiveness of Anki as a Tool for Facilitating the Learning of Academic Vocabulary.docx

      researchmap

    • 英語文法教育における誘導的帰納法の有効性:仮定法現在・過去 査読有り

        9   77 - 91   2017年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

      添付ファイル: Effectiveness of a Guided Approach Pudelek.pdf

      researchmap

    • Narrow Listening to Improve Speaking Fluency

      Jack Pudelek

      TUJ Studies in Applied Linguistics109   44 - 51   2016年9月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: TUJ STUDIES 109.pdf

      researchmap

    ▼全件表示

    講演・口頭発表等

    • Focused Narrow Listening/Viewing of a Role Model to Increase Listening Comprehension.

      Jack Pudelek

      LingColl 59  2024年8月29日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Narrow Listening to a Role Model to Improve Listening Comprehension.

      Jack Pudelek

      Teaching English as a Foreign Language Initiative Program the 2nd Symposium  2024年8月5日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Finding a Role Model and Focused Narrow Listening to Promote a Second Language Identity and the Benefits for Language Learning

      Jack Pudelek

      Quebec Conference on Language Learning and Teaching (QLLT 2023)  2023年8月17日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • The Benefits of Setting Individual Learner Goals in an EFL Writing Class

      Jack Pudelek

      Second Hawaiʻi International Conference on English Language and Literature Studies (HICELLS 2023)  2023年3月10日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • The Use of Online Forums to Promote Motivation to Use English Outside the Classroom

      Jack Pudelek

      JALT CALL 2022  2022年6月18日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: PUDELEK CALL 2022 Final Version.pdf

      researchmap

    • The Effects of CLIL on Speaking Fluency and Learner Confidence.

      2020年3月13日 

      詳細を見る

    • The Effect of a 14 week CLIL Class on the Fluency of Advanced Level Japanese University Students

      2020年2月2日 

      詳細を見る

    • Can Content Based Study of SLA create better language learners?

      2019年8月21日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • The Effect of CBL on Vocabulary Acquisition

      From Theory to Practice in LSP  2019年2月21日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Successful Employment of Content Based Learning for EFL University Students

      Jack Pudelek

      The 23rd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 

      詳細を見る

      開催年月日: 2018年8月21

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • The Effectiveness of Anki in Facilitating Learning of Academic Vocabulary

      Jack Pudelek

      Tama University and Lakeland University Japan Campus – Joint Professional Workshop  2017年11月9日 

      詳細を見る

      開催年月日: 2017年11月9日 - 2017年11月9日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    ▼全件表示

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方