CLIL, target language use in the class, Beliefs,
-
4 2022 - PresentCenter for Foreign Language Education and Research Associate Professor
-
4 2021 - 3 2022Center for Foreign Language Education and Research Specially Appointed Associate Professor
Researcher Profile
Updated on 2025/10/09
CLIL, target language use in the class, Beliefs,
Humanities & Social Sciences / Foreign language education / Second language acquisition, TESOL, CLIL
Country: United Kingdom
2028年度新英語カリキュラム改編に向けた現状と展望:CLIL導入後の教育改善の取り組み
上野育子
多言語教育実践ジャーナル 3 2025
Bridging to English-Medium Instruction through CLIL: Student Feedback Based on University Pilot Courses Peer-reviewed
Ikuko Ueno
Journal of Foreign Language Education and Research第5巻 1 - 20 12 2024
What is Facilitation Research? Comparison of Literature Review over Six Academic Disciplines Peer-reviewed
18 ( 18 ) 21 - 35 1 3 2022
Learners’ Beliefs About Target Language Use Only in a CLIL Class Peer-reviewed
Ikuko Ueno
The Journal of the Japan CLIL Pedagogy Association (J-CLIL)2 74 - 91 3 2020
( 15 ) 51 - 64 1 3 2019
J-CLIL seminar in the U.K: How can CLIL be developed in Japan? Peer-reviewed
Ikuko Ueno
The Proceeding of the Japan CLIL Pedagogy Association (J-CLIL)1 126 - 130 1 2019
( 16 ) 61 - 78 2019
A Comparative Study of Non-Native English Speaking Teachers' and University Students' Beliefs about Target Language Use Only in the class Peer-reviewed
Ikuko Ueno
Journal of the Japan Society for Speech Sciences ( 19 ) 63 - 80 3 2018
Teacher’ and Learners’ Beliefs about the “ALL ENGLISH” Class in the Japanese EFL Context Peer-reviewed
Ikuko Ueno
Doctoral Dissertation 3 2016
A comparative study of Non-native English speaking teachers’ and learners’ beliefs about the “ALL ENGLISH” class Peer-reviewed
Ikuko Ueno
88 - 102 12 2015
Learners' Beliefs about the "ALL ENGLISH" Class at University Peer-reviewed
( 16 ) 59 - 75 2015
A comparative study of teachers' and learners' beliefs about the "All English" class Peer-reviewed
( 15 ) 89 - 107 2015
試験対策クラス内でのTarget Language使用 ―学習者Beliefの一考察 Peer-reviewed
Ikuko Ueno
( 3 ) 206 - 210 3 2014
Error Analysis of Japanese Learners' English in Teacher Credential Program Peer-reviewed
Ikuko Ueno
11 ( 1 ) 107 - 118 3 2014
第二言語習得研究が解き明かす外国語の学習
川﨑, 眞理子, 中西, 弘, 西村, 浩子, 三木, 浩平 他( Role: Joint author , 第9章)
くろしお出版 6 2024 ( ISBN:9784874249789 )
CLIL Business Management
Ikuko Ueno, Tae Funakoshi, Brandon Kramer, Shigeru Sasajima
20 2 2023 ( ISBN:9784384335248 )
CLILを基盤とした大学英語カリキュラム改編の実践報告
上野育子
第64回JACET国際大会 27 8 2025
CLIL as a Bridge to EMI: Curriculum Design, Implementation, and Support
Ikuko Ueno, Quenby Aoki, Steven Asquith
14 6 2025
Teaching “Peace and Human Rights” Through the CLIL Pedagogy
Ikuko Ueno
Peace as a Global Language Conference 2023 29 10 2023
大学におけるCLIL実践とファシリテーション :パイロットスタディからの考察
上野育子
日本CLIL教育学会 第6回年次大会 7 10 2023
CLIL Research & Practice: CLIL授業におけるファシリテーションと深い学び Invited
上野育子
CLIL 教員養成セミナー 29 7 2023
CLIL Practices : 教材開発プロセスの視点から
上野育子
日本CLIL教育学会 第5回年次大会 15 10 2022
iPadを使用した大学での授業:いかにアイデンティティと人権について英語で教えるか?
上野育子
日本CLIL教育学会 第2回年次大会 13 7 2019
J-CLIL seminar in the U.K: How can CLIL be developed in Japan?
Ikuko Ueno
J-CLIL in Scotland 8 2018
Teachers’ and Learners’ Beliefs about “ALL ENGLISH” classes in Japanese EFL Context
Ikuko Ueno
JACET the 56th International Conference 8 2017
“オールイングリッシュ”授業に対する日本人英語教師と大学生のビリーフ:混合研究法による考察
上野育子
大学英語教育学会(JACET)関西支部春季大会 6 2017
オール・イングリッシュ授業に対する大学生の声学習者ビリーフの質的研究
上野育子
外国語教育メディア学会(LET)第 55 回全国研究大会 5 8 2015
“オール・イングリッシュ”の授業に対する日本人英語教師と学習者のビリーフ比較調査:授業内でのTL使用に関する一考察
上野育子
外国語教育メディア学会(LET)関西支部大会 17 5 2014
試験対策クラス内でのTarget language 使用―学習者Beliefの一考察
上野育子
関西外国語大学授業実践研究フォーラム 1 2014
“オール・イングリッシュ”の授業における学習者のBelief:EFL環境での授業実践に対する期待と矛盾”
上野育子
大学英語教育学会(JACET)関西支部秋季大会 9 11 2013
言語教師認知の研究―Teachers’ and Learners’ Beliefs
上野育子
ことばの科学研究会 7 2013
教職課程における日本人学習者の 英語の誤用分析
上野育子
関西学院大学大学院言語コミュニケーション文化学会フォーラム 2 2010
Validation of Facilitation Leading to Deep Learning of University Students in CLIL
Japan Society for the Promotion of Science Grants-in-Aid for Scientific Research
4 2023 - 3 2027
Grant number:23K12246
Grant amount:\3120000 ( Direct Cost: \2400000 、 Indirect Cost:\720000 )