2024/10/07 更新

写真b

バーカー ブラッドリー
バーカー ブラッドリー
BARKER, Bradley James
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
連絡先
メールアドレス
研究キーワード
  • Process Syllabus

  • Negotiated Syllabus

  • Dogme ELT

  • Working with Emergent Language

  • Curriculum Development

  • CLIL

  • Academic Writing

  • Materials Development

  • Speaking Assessment

  • Spontaneity and Improvisation in the Language Classroom

  • 学内職務経歴*
    • 2022年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
    • 2013年4月 - 2018年3月 
      英語ディスカッション教育センター   英語特定講師(2020年3月までは英語ディスカッション講師)
     

    学歴

    • 2009年 - 2010年 
      Deakin University   Department of Education   MA TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)

      詳細を見る

      国名: オーストラリア連邦

      備考: on campus

      researchmap

    • 1999年 - 2003年 
      Colorado State University   Department of Horticulture and Landscape Architecture   BS Landscape Horticulture

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    委員歴

    • 2024年 - 現在 
      Rikkyo University   Committee Member, English Discussion Class Course Development Committee

      詳細を見る

    • 2023年 - 2024年 
      Rikkyo University   Committee Member, Teacher Development and CLIL Committee

      詳細を見る

    • 2022年 - 2023年 
      Rikkyo University   Committee Member, Presentation Course Development Committee

      詳細を見る

      団体区分:その他

      researchmap

    • 2019年 - 2022年 
      Reitaku University   Committee Chair, EFC (English for Communication) Curriculum Development Committee

      詳細を見る

      団体区分:その他

      researchmap

    • 2018年 - 2019年 
      Reitaku University   Committee Member, EFC (English for Communication) Curriculum Development Committee

      詳細を見る

      団体区分:その他

      researchmap

    論文

    • How to Confuse a Dragonfly: Spontaneity and Improvisation in the Language Classroom 査読有り

      Brad Barker

      Explorations in Teacher Development30 ( 1 ) 12 - 29   2024年7月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

      添付ファイル: Barker 2024.pdf

      researchmap

    • Multicultural Classrooms: A Case Study of Two International Students in English Discussion Class

      Barker, Brad

      New Directions in Teaching and Learning English DiscussionVol. 6   173 - 182   2018年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: Barker 2018.pdf

      researchmap

    • Do Students Express Their Actual Opinions in Class?

      Barker Brad

      New directions in teaching and learning English discussionVol. 4   79 - 88   2016年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:立教大学英語ディスカッション教育センター  

      添付ファイル: Barker 2016.pdf

      CiNii Article

      researchmap

    • Fostering Learner Autonomy through Group Goal Setting

      Barker Brad

      New directions in teaching and learning English discussionVol. 3   49 - 56   2015年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:立教大学英語ディスカッション教育センター  

      添付ファイル: Barker 2015.pdf

      CiNii Article

      researchmap

    • Unequal Participation and Willingness to Communicate

      Barker, Brad

      New Directions in Teaching and Learning English DiscussionVol. 2   39 - 45   2014年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: Barker 2014.pdf

      researchmap

    講演・口頭発表等

    • Improvisation: The Dark Matter of Teaching

      JALT International Conference, Tsukuba, Japan  2023年11月26日 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: Poster.pdf

      researchmap

    • Effective Classroom Activities for Improving Speaking Fluency

      Brad Barker

      JALT International Conference, Tsukuba, Japan  2017年11月 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Effective Classroom Activities for Improving Speaking Fluency

      Brad Barker

      TESOL Arabia Conference, Dubai, UAE  2017年3月 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Thinking Critically with Functional Language

      Brad Barker

      ETJ Expo, Tokyo, Japan  2016年1月 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Thinking Critically with Functional Language

      Brad Barker

      JALT International Conference, Shizuoka, Japan  2015年11月 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    担当経験のある科目(授業)

    • 2022年 - 現在 
      Academic Writing, English Discussion, Intensive English: Global World, Presentation, English Communication, Debate, eLearning ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2018年 - 2022年 
      Academic Writing, English Speaking ( 麗澤大学 )

      詳細を見る

    • 2013年 - 2018年 
      English Discussion ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2011年 - 2013年 
      Academic Writing, English Speaking ( 武蔵野大学 )

      詳細を見る

    • 2011年 - 2013年 
      TOEFL Preparation, English Discussion ( 東京女子大学 )

      詳細を見る

    所属学協会

    • 2009年 - 現在 
      Japan Association for Language Teaching

      詳細を見る

    • 2016年 - 2017年 
      TESOL Arabia

      詳細を見る

    その他

    • Reitaku Writing Center Tutor

      2019年
      -
      2022年
       

      詳細を見る

    • Reitaku Writing Center Co-Director

      2019年
      -
      2022年
       

      詳細を見る

    • Reitaku Model United Nations Assistant Advisor

      2020年
       

      詳細を見る

    • Reitaku Writing Center Co-founder

      2019年
       

      詳細を見る

     

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方