2024/10/07 更新

写真b

ツジ ヨウスケ
辻 洋右
TSUJI Yosuke
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
経営学部 国際経営学科
経営学研究科 経営学専攻 博士課程後期課程
経営学研究科 国際経営学専攻 博士課程前期課程
職名*
教授
学位
Doctor of Philosophy ( 2007年5月   Texas A&M University ) / Master of Exercise & Sport Sciences ( 2002年12月   University of Florida ) / 法学士 ( 2001年3月   慶應義塾大学 )
研究テーマ*
  • My area of expertise lies in sport marketing, especially focusing on the effectiveness of corporate sport sponsorship from a consumer behavior perspective. Additional research interests are sport event effectiveness, esports, and sport tourism.

  • 研究キーワード
  • スポーツスポンサーシップ

  • スポーツマーケティング

  • 学内職務経歴*
    • 2019年4月 - 現在 
      経営学部   国際経営学科   教授
    • 2019年4月 - 現在 
      経営学研究科   国際経営学専攻 博士課程前期課程   教授
    • 2019年4月 - 現在 
      経営学研究科   経営学専攻 博士課程後期課程   教授
    • 2014年9月 - 2019年3月 
      経営学部   国際経営学科   准教授
    • 2014年9月 - 2019年3月 
      経営学研究科   国際経営学専攻 博士課程前期課程   准教授
    • 2014年9月 - 2019年3月 
      経営学研究科   経営学専攻 博士課程後期課程   准教授

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    研究分野

    • ライフサイエンス / スポーツ科学  / Sport Marketing

    • 人文・社会 / 経営学  / Marketing

    経歴

    • 2019年4月 - 現在 
      立教大学   経営学部 国際経営学科   教授

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    • 2019年4月 - 現在 
      立教大学   経営学研究科 経営学専攻博士課程後期課程   教授

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    • 2019年4月 - 現在 
      立教大学   経営学研究科 国際経営学専攻博士課程前期課程   教授

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    • 2024年10月 - 2025年3月 
      琉球大学   国際地域創造学部 経営プログラム   非常勤講師

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    • 2021年8月 - 2022年8月 
      University of Florida   Visiting Scholar

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      国名:アメリカ合衆国

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    • 2017年8月 - 2019年8月 
      沖縄大学   非常勤講師

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    • 2014年9月 - 2019年3月 
      立教大学   経営学部 国際経営学科   准教授

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    • 2017年8月 - 2018年9月 
      琉球大学   非常勤講師

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    • 2014年4月 - 2014年8月 
      名桜大学   非常勤講師

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    • 2012年10月 - 2014年8月 
      国立大学法人 琉球大学   准教授

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    • 2012年4月 - 2014年3月 
      立教大学   経営学研究科 国際経営学専攻博士課程前期課程   非常勤講師

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    • 2010年4月 - 2012年9月 
      国立大学法人 琉球大学   専任講師

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    • 2008年8月 - 2010年1月 
      ワシントン州立大学   専任講師

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    • 2007年8月 - 2008年8月 
      マイアミ大学   専任講師

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    学歴

    • 2005年1月 - 2007年5月 
      Texas A&M University   Department of Health and Kinesiology   Sport Management

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      国名: アメリカ合衆国

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    • 2001年8月 - 2002年12月 
      University of Florida   Department of Exercise and Sport Sciences   Sport Management

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      国名: アメリカ合衆国

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    • 1997年4月 - 2001年3月 
      慶應義塾大学   法学部   法律学科

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      国名: 日本国

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    受賞

    • 2023年7月  
      日本スポーツマネジメント学会  学会奨励賞  日本の大学教員のスポーツマネジメント科目の重要度に関する調査:COSMAの標準カリキュラムからの検討
       
      辻洋右, 備前嘉文, 棟田雅也

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    • 2020年3月  
      日本スポーツマネジメント学会  学会賞  チーム・アイデンティフィケーション:理論的再検証
       
      出口順子, 辻洋右, 吉田政幸

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      受賞区分:学会誌・学術雑誌による顕彰 

      受賞国:日本国

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    • 2006年11月  
      Sport Marketing Association  Graduate Research Competition  Brand image and product fit: An examination of the effects on consumer purchase intentions during an action sports series.
       
      Windy Dees, Gregg Bennett, Yosuke Tsuji

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      受賞区分:国際学会・会議・シンポジウム等の賞 

      受賞国:アメリカ合衆国

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    • 2005年11月  
      Sport Marketing Association  Best Research Poster  Consumer identification of animated vs. non-animated virtual advertisements.
       
      Yosuke Tsuji, Gregg Bennett, James H. Leigh

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      受賞区分:国際学会・会議・シンポジウム等の賞 

      受賞国:アメリカ合衆国

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    • 2005年1月  
      Texas A&M University  CEHD Graduate Scholarship 
       
      Yosuke Tsuji

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      受賞区分:その他 

      受賞国:アメリカ合衆国

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    • 2004年12月  
      University of Florida  Outstanding International Student Award 
       
      Yosuke Tsuji

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      受賞区分:その他 

      受賞国:アメリカ合衆国

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    • 2003年1月  
      University of Florida  ESS Fellowship 
       
      Yosuke Tsuji

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      受賞区分:その他 

      受賞国:アメリカ合衆国

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    論文

    • Connecting event impact perceptions to sponsor-related behaviours among residents in the host city 査読有り 国際誌

      Torill Olsen, Yosuke Tsuji, Shintaro Sato

      International Journal of Sports Marketing and Sponsorship   2024年9月6日

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Emerald  

      Purpose

      This study examines the relationships among residents' event impact perceptions, attitude towards events, attitude towards sponsors and sponsor-related behavioural intentions (i.e. purchase intention and word-of-mouth).

      Design/methodology/approach

      Focusing on the Naha Marathon in Okinawa, Japan, as a research context, data were collected from residents of Okinawa who were familiar with the Naha Marathon and its sponsors (N = 322). Structural equation modelling was employed to test the hypotheses, developed based on theories of social exchange, image transfer and planned behaviour.

      Findings

      The findings revealed that residents’ perceptions of social event impacts, rather than economic and environmental impacts, were associated with attitudes towards the event. Such an effect was indirectly associated with purchase intentions and word-of-mouth intentions via attitude towards the sponsors.

      Originality/value

      The current research contributes to the literature on sport sponsorship, especially in participation-based sports, by exploring how event sponsors can enjoy fruitful returns on investment. The findings can extend our understanding by highlighting the importance of positive community engagement for sponsors. Sponsors who aim to enhance consumer behaviour should prioritize strategies aligning with the positive social impacts of events.

      DOI: 10.1108/ijsms-04-2024-0091

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      その他リンク: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSMS-04-2024-0091/full/html

    • The effect of athlete endorsement on employees' organizational identification: a case study utilizing an Olympic athlete 査読有り 国際誌

      Yoshifumi Bizen, Yosuke Tsuji

      International Journal of Sports Marketing and Sponsorship25 ( 5 ) 1185 - 1202   2024年8月1日

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Emerald  

      Purpose

      This study aims to investigate the effects of sponsorship on organizational identification among employees of companies that sponsor individual athletes from the perspective of internal marketing.

      Design/methodology/approach

      An online survey was conducted in July 2021 targeting employees of Company A. Specifically, employees were invited to participate via email notifications sent through the company's intranet. To clarify the impact of company sponsorships for individual athletes on employee organizational identification, this study focused on the relationship between Company A and an athlete they support. Psychometric scales were used to measure the factors of the hypothetical model, such as sponsor fit and attitudes toward sponsorship. The analysis was conducted using IBM SPSS 28.0 and AMOS 25 Graphics, and the hypotheses were tested using structural equation modeling.

      Findings

      We collected a total of 365 survey responses in two weeks. All the hypotheses in this study were supported, indicating that athlete identification and brand knowledge had a significant positive effect on perceived sponsor fit. In addition, attitudes toward the employer significantly have positive relationships with brand commitment and organizational identification. This study showed that perceived sponsor fit plays an important role in employee perceptions of sponsorship. Athlete endorsement is effective from an internal marketing perspective.

      Research limitations/implications

      The limitation of this study is the selection of the research subject. Conducting the same survey targeting individual athletes with different characteristics may lead to discoveries about the impact of corporate sponsorship on employee organizational identification.

      Practical implications

      The practical implication of this study is that business executives should also use sponsorship for individual athletes as a means to unify and motivate their employees. In selecting athletes for sponsorship, it is necessary to select individuals who fit the company image. In this process, listening to employees' opinions may help select the most suitable athlete who matches the company's image.

      Originality/value

      Many studies conducted on sports sponsorship have focused on the impact on potential customers, from external marketing. Even in studies examining the effects of sports sponsorship on employees, the sponsored subjects are typically teams or events. Therefore, the originality of this study lies in examining the impact of athlete endorsement on the company's employees from the perspective of internal marketing.

      DOI: 10.1108/ijsms-03-2024-0070

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      その他リンク: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSMS-03-2024-0070/full/html

    • Do stadium naming rights announcements impact stock prices: A note on the Japanese experience. 査読有り 国際共著 国際誌

      Nobuya Takezawa, Yosuke Tsuji, Caroline Schlueter

      Asian Sport Management Review17   17 - 32   2023年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • Co-created value influences residents’ support toward the sporting event through the mediating mechanism of gratitude 査読有り 国際共著 国際誌

      Jingxian (Cecilia) Zhang, Kevin K. Byon, Yosuke Tsuji, Paul M. Pedersen

      European Sport Management Quarterly23 ( 1 ) 125 - 147   2023年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Informa UK Limited  

      DOI: 10.1080/16184742.2020.1836011

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    • 日本の大学教員のスポーツマネジメント科目の重要度に関する調査:COSMAの標準カリキュラムからの検討 査読有り

      辻 洋右, 備前 嘉文, 棟田 雅也

      スポーツマネジメント研究14 ( 2 ) 33 - 42   2022年10月5日

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      DOI: 10.5225/jjsm.2022-003

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    • Clustering esports gameplay consumers via game experiences. 査読有り 国際共著 国際誌

      Wooyoung William Jang, Kevin K. Byon, Jennifer Pecoraro, Yosuke Tsuji

      Frontiers in Sports and Active Living   2021年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • Mediating effect of esports content live streaming in the relationship between esports recreational gameplay and esports event broadcast 査読有り 国際共著 国際誌

      Wooyoung William Jang, Kevin K. Byon, Thomas A. Baker III, Yosuke Tsuji

      Sport, Business and Management: An International Journal11 ( 1 ) 89 - 108   2021年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Emerald  

      <sec><title content-type="abstract-subheading">Purpose</title>Recently, Jang and Byon (2020) found that esports recreational gameplay consumption is causally linked to esports online media consumption. In the context of esports, live-streaming content (by individual creators) is a new type of media consumption, which should be distinguished from esports event broadcast. Extending Jang and Byon’s finding, the purpose of this study is to examine the mediating effect of esports content live streaming in the relationship between esports recreational gameplay and esports event broadcast because it allows the games to be more accessible to viewers due to two-way communication. In order to test for stability of the mediating effect of esports live content streaming, we examined the hypothesized model across the three genres (i.e. imagination [<italic>n</italic> = 224], physical enactment [<italic>n</italic> = 195], sport simulation [<italic>n</italic> = 179]).

      </sec><sec><title content-type="abstract-subheading">Design/methodology/approach</title>Data (<italic>N</italic> = 598) were collected via an online survey from individuals who had experienced esports recreational gameplay. A total of 15 items with five dimensions (i.e. esports recreational gameplay, esports content live streaming, esports event broadcast, streamer identification, and pro-player identification) were adapted from existing studies. The two identification constructs and gender were used as control variables.

      </sec><sec><title content-type="abstract-subheading">Findings</title>The model fit of the measurement model was found to be acceptable via CFA. The results of SEM indicated that the intention of esports content live streaming consumption played a full mediation role in the relationship between esports recreational gameplay behavior and the intention of esports event broadcast consumption. Additionally, we found the mediating effect of esports content live streaming across the three genres.

      </sec><sec><title content-type="abstract-subheading">Originality/value</title>This study contributes to literature related to the esports consumer behavior by conceptualizing esports content live streaming and found that esports content live streaming represents a mechanism that underlies the relationship between esports recreational gameplay intention and esports event broadcast consumption.

      </sec>

      DOI: 10.1108/sbm-10-2019-0087

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      その他リンク: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/SBM-10-2019-0087/full/html

    • When Should a Brand Cut Ties With a Scandalized Endorser? 査読有り 国際共著 国際誌

      Shintaro Sato, Akiko Arai, Yosuke Tsuji, Mark Kay

      Communication & Sport8 ( 2 ) 215 - 235   2020年4月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:SAGE Publications  

      It is important for brands to appropriately respond when their athlete endorsers are involved in a scandal. The present study examines how consumer evaluations of endorsed brands are influenced by a brand’s response to an endorser scandal. A 2 (brand response strategy type: maintenance vs. termination) × 2 (endorser scandal type: competence-relevant vs. competence-irrelevant) between-subjects experiment is conducted. Specifically, the authors focus on the perceived appropriateness of the response strategy and consumer attitudes toward an endorsed brand. Subjects were recruited from Amazon Mechanical Turk ( N = 111). Consumers perceive that terminating an endorsement contract with a scandalized endorser is more appropriate than maintaining the relationship. This is particularly true when celebrity endorsers are involved in competence-relevant scandals. A further analysis provided support for the idea that perceived “appropriateness” mediates the relationship between competence-relevant scandal and consumer attitude toward an endorsed brand. A termination strategy was considered appropriate when scandalized endorsers engaged in competence-relevant scandals, which eventually lead to more favorable consumer evaluations toward an endorsed brand.

      DOI: 10.1177/2167479519826054

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      その他リンク: http://journals.sagepub.com/doi/full-xml/10.1177/2167479519826054

    • Sport tourism in Japan 招待有り 国際誌

      Yosuke Tsuji

      Journal of Global Tourism Research5 ( 2 ) 107 - 112   2020年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:International Society for Tourism Research  

      DOI: 10.37020/jgtr.5.2_107

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    • 日本の大学におけるスポーツマネジメント教育の現状と課題 この10年で日本のスポーツマネジメント教育はどう変わったか 査読有り

      備前 嘉文, 辻 洋右, 棟田 雅也

      スポーツマネジメント研究11 ( 1 ) 37 - 46   2019年

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      記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:日本スポーツマネジメント学会  

      DOI: 10.5225/jjsm.2019-001

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    • Brand awareness of green sponsorship announcements. 査読有り 国際共著 国際誌

      Yosuke Tsuji, Brian McCullough

      Journal of Contemporary Athletics13 ( 4 ) 225 - 243   2019年

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • チームアイデンティフィケーション:理論的再検証 査読有り

      出口順子, 辻洋右, 吉田政幸

      スポーツマネジメント研究10 ( 1 ) 19 - 40   2018年

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      記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • Team mascots as communication tools: Determinants of mascot twitter followers. 査読有り 国際共著 国際誌

      Youngmin Yoon, Shintaro Sato, Andrew Goldsmith, Yosuke Tsuji

      Global Sport Business Journal4 ( 3 ) 11 - 23   2016年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • Examining the roles of event personality, identification, and attitudes in a sport sponsorship context. 査読有り 国際共著 国際誌

      Windy Dees, Todd Hall, Yosuke Tsuji

      International Journal of Sport Management16 ( 3 ) 437 - 454   2015年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:American Press  

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    • Development of a Scale for Measuring Event Attendees' Evaluations of a Sporting Event to Determine Loyalty 査読有り 国際共著 国際誌

      James F. Petrick, Gregg Bennett, Yosuke Tsuji

      Event Management17 ( 2 ) 97 - 110   2013年7月17日

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Cognizant, LLC  

      DOI: 10.3727/152599513x13668224082224

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    • Examining fan motives and loyalty for the Chinese Professional Baseball League of Taiwan 査読有り 国際共著 国際誌

      Ryan T. Wang, James J. Zhang, Yosuke Tsuji

      Sport Management Review14 ( 4 ) 347 - 360   2011年11月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:ELSEVIER SCI LTD  

      The purpose of this study was to examine social motivations of Chinese Professional Baseball League (CPBL) consumers and their relationships with fan loyalty. A questionnaire was developed based on the Sport Interest Inventory (SII) (Funk, Ridinger, & Moorman, 2003) with proper modification to measure the unique market environment of the CPBL. The final questionnaire included a total of 18 fan motives, two loyalty constructs (attitudinal and behavioural domains), and demographic variables. Research participants (N=346) were CPBL consumers, who voluntarily responded to an on-line survey. The result of a confirmatory factor analysis revealed a strong psychometrical property of the SW The result of structural equation modeling indicated strong predicting power of fan motives on fan loyalty. Discussions are presented with regard to theoretical relevance and managerial practice. Published by Elsevier Ltd on behalf of Sport Management Association of Australia and New Zealand.

      DOI: 10.1016/j.smr.2010.12.001

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    • Exploring the effects of sportscape at a professional tennis tournament. 査読有り 国際共著 国際誌

      Yosuke Tsuji, Gregg Bennett, Windy Dees

      International Journal of Sport Management12 ( 1 ) 33 - 49   2011年

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:American Press  

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    • An investigation of sponsorship implications within a state sports festival: the case of the Florida Sunshine State Games 査読有り 国際共著 国際誌

      Jinho Choi, Yosuke Tsuji, Michael Hutchinson, Adrien Bouchet

      International Journal of Sports Marketing and Sponsorship12 ( 2 ) 108 - 123   2011年1月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:INT MARKETING REPORTS LTD  

      Event sponsorship has been recognised as an effective means through which companies can communicate with target markets and attendees of sports events. This study investigates the interrelationship between satisfaction with event sponsors, goodwill and fan identification and their influence on purchase intentions at a state sports festival held in Lakeland, Florida. Results indicate that satisfaction with event sponsors mediated goodwill and purchase intentions while controlling for the effects of fan identification. In addition, results differed between competitors and spectators of the event.

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    • Examining the effects of fan loyalty and goodwill on consumer perceptions of brands at an action sports event. 査読有り 国際共著 国際誌

      Windy Dees, Todd Hall, Yosuke Tsuji, Gregg Bennett

      Journal of Sponsorship4 ( 1 ) 38 - 50   2010年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Henry Stewart Publications  

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    • Investigating Factors Affecting Brand Awareness of Virtual Advertising 査読有り 国際共著 国際誌

      Yosuke Tsuji, Gregg Bennett, James H. Leigh

      Journal of Sport Management23 ( 4 ) 511 - 544   2009年7月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:HUMAN KINETICS PUBL INC  

      The purpose of this study was to investigate factors affecting brand awareness of virtual advertising in sports. Specifically, the study tested the effects of animation, repetition, baseball involvement, and team identification. An experiment using two Latin square designs was conducted to assess the effects of these factors on awareness levels. Results indicated no effect of animation, while effects of repetition, baseball involvement, and team identification were found to affect viewers' cognitive responses. Managerial implications, limitations, and future research are discussed.

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    • Factors affecting behavioral intentions: The case of a state sports event. 査読有り 国際共著 国際誌

      Yosuke Tsuji, Gregg Bennett, Windy Dees

      International Journal of Sport Management9 ( 1 ) 102 - 115   2008年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:American Press  

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    • Brand Awareness of Virtual Advertising in Sport

      Yosuke Tsuji

          2007年5月

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:学位論文(博士)  

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    • Consumer satisfaction with an action sports event. 査読有り 国際共著 国際誌

      Yosuke Tsuji, Gregg Bennett, James Zhang

      Sport Marketing Quarterly16 ( 4 ) 199 - 208   2007年

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:FIT Publishing  

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    • Analysing the effects of advertising type and antecedents on attitude towards advertising in sport 査読有り 国際共著 国際誌

      Gregg Bennett, Mauricio Ferreira, Yosuke Tsuji, Ron Siders, Beth Cianfrone

      International Journal of Sports Marketing and Sponsorship8 ( 1 ) 56 - 75   2006年10月

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      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Emerald  

      DOI: 10.1108/ijsms-08-01-2006-b008

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    • Attitudes Toward Sponsorship at a State Sports Festival 査読有り 国際共著 国際誌

      Windy Dees, Gregg Bennett, Yosuke Tsuji

      Event Management10 ( 2 ) 89 - 101   2006年4月1日

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      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Cognizant, LLC  

      DOI: 10.3727/152599507780676670

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    • Virtual advertising and brand awareness 査読有り 国際共著 国際誌

      Beth Cianfrone, Gregg Bennett, Ron Siders, Yosuke Tsuji

      International Journal of Sport Management and Marketing1 ( 4 ) 289 - 289   2006年

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Inderscience Publishers  

      DOI: 10.1504/ijsmm.2006.010563

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    MISC

    • スポーツスポンサーシップ研究概説 招待有り 査読有り

      辻洋右

      スポーツマネジメント研究3 ( 1 ) 23 - 34   2011年

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      記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)   出版者・発行元:日本スポーツマネジメント学会  

      The purpose of this paper is to provide an overview of sport sponsorship with a focus on its research areas. Sport sponsorship has seen a tremendous growth in the past couple of decades with companies spending over 46 billion US dollars in 2010 worldwide (IEG, 2011). With this growth, this specific medium has caught the attention of both practitioners and academicians with respect to its nature and its effectiveness among others. The paper aims to provide the definition of and the uniqueness of the medium, explains some of the theoretical frameworks of past sport sponsorship research, and makes suggestions for future research.

      DOI: 10.5225/jjsm.2011-003

      CiNii Article

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      その他リンク: https://jlc.jst.go.jp/DN/JALC/00384817409?from=CiNii

    書籍等出版物

    • Place event marketing in the Asia Pacific region 査読有り 国際共著

      Yosuke Tsuji, Carolin Schlueter( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Brand association with a participant sporting event: The case of the Okinawa Marathon in Japan.)

      Routledge  2021年8月 

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      記述言語:英語 著書種別:学術書

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    • スポーツ産業論 第7版

      辻洋右( 担当: 分担執筆 ,  範囲: スポーツイベントとスポンサーシップ)

      杏林書院  2021年4月20日 

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      総ページ数:328   担当ページ:130-149   記述言語:日本語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • Sport marketing

      Yosuke Tsuji( 担当: 共著 ,  範囲: Environment of the sport market.)

      Epress publisher  2019年6月5日  ( ISBN:9791187570479

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      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • デジタルメディア時代のマーケティング

      辻 洋右( 担当: 共著 ,  範囲: デジタルメディア時代のプロモーション戦略)

      丸善雄松堂  2018年5月30日 

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      記述言語:日本語 著書種別:学術書

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    • デジタルメディア時代のマーケティング

      辻 洋右( 担当: 共著 ,  範囲: デジタル時代のプロモーション戦略)

      丸善雄松堂  2018年5月30日 

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      記述言語:日本語 著書種別:学術書

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    • スポーツマーケティング改訂版

      辻 洋右( 担当: 分担執筆 ,  範囲: オリンピックスポンサーシップ)

      大修館書店  2018年4月28日  ( ISBN:9784469268430

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      記述言語:日本語 著書種別:学術書

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    • よくわかるスポーツマーケティング

      辻 洋右( 担当: 分担執筆 ,  範囲: スポーツスポンサーシップのこれまで)

      ミネルヴァ書房  2017年11月  ( ISBN:9784623081189

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      総ページ数:vi, 186p   記述言語:日本語

      CiNii Books

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    • よくわかるスポーツマーケティング

      辻 洋右( 担当: 分担執筆 ,  範囲: ブランドとブランディング)

      ミネルヴァ書房  2017年11月1日  ( ISBN:9784623081189

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      記述言語:日本語 著書種別:学術書

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    • International Sport Business

      Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: International events and tours)

      Seven Sports, LLC.  2015年11月16日  ( ISBN:9780692572184

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      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • International Sport Business

      Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Cowboysization of Sport)

      Seven Sports, LLC.  2015年11月16日  ( ISBN:9780692572184

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      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • Sport Management and Sport Humanities

      Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Sport sponsorship in the global marketplace)

      Springer Japan  2015年  ( ISBN:9784431553243

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      記述言語:英語 著書種別:学術書

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    • Contemporary Sport Management

      Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Sport consumer behavior: Baseball in Japan)

      Human Kinetics  2014年  ( ISBN:9781450469654

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      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • International Sport Management

      Brian Crow, Kevin Byon, Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: International sport marketing)

      Human Kinetics  2012年  ( ISBN:9780736082730

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      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

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    • Encyclopedia of Sports Management and Marketing

      Yosuke Tsuji( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Virtual advertising)

      Sage Publications  2011年  ( ISBN:9781412973823

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      記述言語:英語 著書種別:学術書

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    共同研究・競争的資金等の研究

    • プロスポーツチームのスポンサーとファンの相互影響に関する研究

      日本学術振興会  科学研究費助成事業 

      辻 洋右

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      2011年4月 - 2014年3月

      課題番号:23700727

      担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

      本研究の目的は、スポーツチームとスポンサーがファンに与える影響を分析する事であった。また、スポンサー便益分析を多面的に行う事であった。特に、スポンサー活動のアイデンティティ(以下ID)構築への影響やスポンサーイメージを多面的に捉える事に着目した。結果、地域(チーム)ID形成において、地域(チーム)の知識、評価、関係性が重要だと判明した。スポンサー活動の影響に関しては調査中である。ファンのスポンサーへの態度は、その企業の支援理由とチームにとっての企業の価値が感謝につながることが分かった。また地域IDはチームIDに、チームIDはスポンサーへの感謝にそれぞれ正の影響を与えることが分かった。

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