第二言語教育
-
2020年4月 - 現在外国語教育研究センター 准教授
-
2018年4月 - 2020年3月外国語教育研究センター設置準備室 特任准教授
-
2016年4月 - 2018年3月ランゲージセンター(英語担当) 教育講師
2024/10/07 更新
第二言語教育
人文・社会 / 外国語教育
国名: 日本国
国名: アメリカ合衆国
国名: アメリカ合衆国
Teacher agency from a sociomaterial perspective: A case of teaching debate to EFL students
Masakazu Mishima
AsiaTEFL2023 Prcoceedings 735 - 744 2023年12月
Teacher Agency in Teaching Debate: A Sociomaterial Perspective
外国語教育研究ジャーナル3 94 - 104 2022年12月
A Social-Material Approach to Teaching L2 Writing: Visual Analysis to Develop Rhetorical Knowledge in L2 Writing
外国語教育研究ジャーナル1 63 - 79 2020年12月
Japanese English learners’ response to English debate: Insights from a pilot class 査読有り
Masakazu Mishima, Yuka Yamamoto
JAAL in JACET Proceedings2 15 - 22 2020年
Re-conceptualizing L2 writing revision strategies from an ecological perspective: An interview-based inquiry 査読有り
Masakazu Mishima
English Review: Journal of English Education7 ( 2 ) 1 - 16 2019年6月1日
第二言語学習者のモチベーションと論理的小論文における語彙の洗練度:コーパス分析 査読有り
三島 雅一
JAAL in JACET Proceedings1 23 - 29 2019年3月31日
L2 writing instructor written feedback practices in an ESL freshman composition class: A complexity theory perspective. 査読有り
Masakazu Mishima
ProQuest 2018年12月20日
Teacher cognition and L2 writing feedback: A case of an experienced L2 writing instructor 査読有り
Masakazu Mishima
Writing & Pedagogy10 ( 1 ) 93 - 127 2018年10月1日
Serching for the best medium of instruction: Japanese university students' views on English-only instruction in EAP courses (reprinted) 招待有り
Masakazu Mishima
英語学論説資料50 2018年8月1日
Japanese university students' evaluations of teacher-guided E-learning
Masakazu Mishima
Rikkyo Language Center Journal39 15 - 24 2018年2月1日
The impact of a computer-mediated shadowing activity on ESL speaking skill development: A pilot study 査読有り
Masakazu Mishima, Lixia Cheng
L2 Journal9 21 - 35 2017年12月1日
Masakazu Mishima
Rikkyo Language Center Journal38 49 - 61 2017年10月1日
Project-based language teaching and learning: An alternative to skill-based instruction?: A neo social interactionist perspective
Masakazu Mishima
Rikkyo Language Center Journal37 51 - 64 2017年2月1日
Masakazu Mishima
Rikkyo Language Center Journal36 ( 36 ) 15 - 27 2016年10月1日
Instructor feedback and students’ perceptions about their improvement in a freshman composition class: A recipe for reflective teaching 査読有り
Masakazu Mishima
SLW News 2013年3月1日
Language proficiency and teaching experience in language education 査読有り
Masakazu Mishima
NNEST Newsletter10 ( 2 ) 2008年10月1日
Debate to Go: Essential Methods and Practice for Debating and Discussion
( 担当: 編集)
金星堂 2024年2月 ( ISBN:9784764742048 )
Up for Debate
Masakazu Mishima, Jamie, G. Starges( 担当: 編集)
2023年5月
グローバル化時代の言語教育を考える: グローバル・コンピテンス育成の視点から
三島 雅一( 担当: 単著 , 範囲: pp. 73-88)
立教大学 日本語教育センター 2022年3月
大学教育研究フォーラム「英語の立教」の次のステージ
三島 雅一( 担当: 編集 , 範囲: 巻頭言; pp. 79-84)
立教大学 全学共通カリキュラムセンター 2022年3月
Up for Debate
( 担当: 共著)
株式会社DTP出版 2021年7月
Challenging the native speakerism. Teaching English as a global language in Japan.
Masakazu Mishima( 担当: 単著)
VDM Publishing House 2009年10月1日 ( ISBN:3639207947 )
Re-conceptualizing L2 writing strategy: A socio-material approach
The 58th JACET International Convention
Teacher agency from a socio-material perspective: Adaptive decisions and actions in teaching English debate
The 21st Asia TEFL International Conference with KICE & Korea TEOSL 2023年8月20日
Teacher Agency in in-house textbook development: A narrative inquiry
JALT2021 2021年11月15日
外国語教育の新しい形:社会認知的視点から学習評価 招待有り
三島 雅一
日本語教育センターシンポジウム2021:グローバル化時代の言語教育を考える~グローバル・コンピテンス育成の視点から~ 2021年10月23日
Teacher Agency in Curriculum Development: A Socio-Material Approach
第三回JAAL in JACET 2020年12月6日
Advanced English learners’ response to a pilot debate course in Japanese higher education: Towards understanding teacher agency in curriculum development 招待有り
ESL GO, Purdue University 2019年11月8日
TOEIC IP (L&R) and L2 writing lexical sophistication: An exploratory study. 国際会議
Masakazu Mishima
54th RELC International Conference and 5th Asia-Pacific LSP and Professional Communication Conference 2019年3月11日 RELC
L2 motivation and L2 lexical sophistication in argumentative essay writing: A courpus based analysis
Masakazu Mishima
JAAL in JACET Conference 2018 2018年12月1日 JACET
The role of L2 motivational self system and task motivation in L2 writing performance across genres: An exploratory study 国際会議
Masakazu Mishima
Symposium on Second Language Writing 2018 2018年8月2日 Simon Fraser University & University of British Columbia
Teacher cognition and L2 writing feedback practices: A case of an experienced L2 writing instructor 国際会議
Masakazu Mishima
AAAL Conference 2018 2018年3月24日 AAAL
A computer-mediated shadowing activity and ESL speaking skill development 国際会議
Masakazu Mishima, Lixia Cheng
TESOL Convention 2017 2017年3月21日 International TESOL association
Questioning English-only as a medium of instruction in Japan 国際会議
Masakazu Mishima
TESOL Convention 2017 2017年3月21日 International TESOL association
Connecting the missing links: An ecological study of a novice L2 writer's revision strategies 国際会議
Masakazu Mishima
AAAL Conference 2017 2017年3月18日 AAAL
Questioning English-only instruction
Masakazu Mishima
JALT Conference 2016 2016年11月25日 JALT
L2 written feedback and context 国際会議
Masakazu Mishima
AAAL Conference 2016 2016年4月9日 AAAL
Go byoned normal! Use of computer graphic animation tool in the language classroom 国際会議
Masakazu Mishima
TESOL Convention 2013 2013年3月20日 International TESOL association
Action research project: Instructor feedback and students' perceptions about improvement of their writing skill in freshman composition course 国際会議
Masakazu Mishima
ESL Symposium 2010年5月15日 ESL GO
Japanese English language learners' attitudes towards English accents 国際会議
Masakazu Mishima
ESL Symposium 2009年5月15日 ESL GO