-
大学における経験学習型リーダーシップ教育を通じた受講者のリーダー・アイデンティティの変化 -内省を媒介したフィードバックの間接効果に着目して
査読有り
加藤走, 田中聡, 木村充, 中原淳
日本教育工学会誌48
(
1
)
2024年3月
-
Relationship Between Job Crafting and Emotional Exhaustion: Focusing on the Difference Between Effects of Physical and Cognitive Crafting
査読有り
Megumi Ikeda, Satoshi Tanaka, Kaede Kido
Journal of Managerial Psychology
2024年
-
Motivation to Lead in Japan: Validation of a Japanese Version of the Motivation to Lead Scale
査読有り
Satoshi Tanaka, Kai Hatano, Megumi Ikeda, Jun Nakahara
Frontiers in Psychology
2024年
-
The Effect of Proactive Behavior on Competence Improvement in a Workplace through Reflection: A Focus on Young Workers in the 20s
査読有り
Satoshi Tanaka, Megumi Ikeda, Ryohei Ikejiri, Tomoyuki Suzuki, Kaede Kido, Yusuke Tsuchiya, Ryo Imai, Yuhei Yamauchi
Information and Technology in Education and Learning
2024年
-
Relationship between Personality Traits and Subjective Well-Being in Emerging Adulthood: Moderating Role of Independent and Interdependent Self-Construal
査読有り
Kai Hatano, Tetsuya Kawamoto, Shogo Hihara, Kazumi Sugimura, Megumi Ikeda, Satoshi Tanaka, Jun Nakahara
Journal of Youth and Adolescence
2023年12月15日
-
大学生のリーダーシップ行動とリーダー・アイデンティティ
査読有り
加藤 走, 木村 充, 田中 聡, 中原 淳
日本教育工学会誌
2023年10月
-
Workplace Identity Profiles: Associations with Personality Traits and Work Adaptation of Young Japanese Adults
査読有り
Kai Hatano, Shogo Hihara, Megumi Ikeda, Jun Nakahara, Satoshi Tanaka, Kazumi Sugimura
Journal of Adult Development
2023年
-
Validation of the Japanese Version of the Revised Version of the Compound Psychological Capital Scale (CPC-12R)
査読有り
Megumi Ikeda, Kai Hatano, Satoshi Tanaka, Jun Nakahara
Frontier in Psychology13
2023年
-
Effects of goal orientation and unlearning on individual exploration activities
査読有り
Satoshi Tanaka
Journal of Workplace Learning35
(
1
)
57
-
74
2022年8月4日
-
チャレンジストレッサーとヒンドランスストレッサーが若年労働者の業務能力向上と情緒的消耗感に与える影響 -レジリエンスの媒介効果に着目して-
査読有り
池田めぐみ, 田中聡, 池尻良平, 城戸楓, 鈴木智之, 土屋裕介, 今井良, 山内祐平
経営行動科学33
(
3
)
143
-
156
2022年
-
Evaluation on improvement of social emotional competencies in summer camp focusing on personal characteristics: The case of UWC ISAK Japan's Summer school.
査読有り
Nakano, S, Tanaka, S, Ikeda, M, Yamauchi, Y
Information and Technology in Education and Learning1
(
1
)
2021年10月
-
経験学習の測定時における因子構造の考察 -若年労働者を対象にした調査をもとに-
査読有り
池尻 良平, 池田 めぐみ, 田中 聡, 鈴木 智之, 城戸 楓, 土屋 裕介, 今井 良, 山内 祐平
日本教育工学会論文誌45
(
2
)
247
-
255
2021年9月
-
プロアクティブ行動がリフレクションを媒介して職場における能力向上に及ぼす影響 -20代の若年労働者に着目して-
査読有り
田中聡, 池田めぐみ, 池尻良平, 鈴木智之, 城戸楓, 土屋裕介, 今井良, 山内祐平
日本教育工学会論文誌45
(
2
)
2021年5月
-
思考のモデリングが経験学習と職場における能力向上に与える影響 -若年労働者を対象にした調査をもとに-
査読有り
池尻 良平, 池田 めぐみ, 田中 聡, 鈴木 智之, 城戸 楓, 土屋 裕介, 今井 良, 山内 祐平
日本教育工学会論文誌
2021年
-
個人特性に着目した社会情動的スキルの評価:UWC ISAK Japanのサマースクールを事例として
査読有り
中野 生子, 田中 聡, 池田 めぐみ, 山内 祐平
日本教育工学会論文誌
2020年6月
-
職場の人間関係が中高年正社員の職務パフォーマンスに与える影響:居場所役割感の媒介効果に着目して
査読有り
田中 聡, 石山 恒貴
人材育成研究15
(
1
)
3
-
16
2020年3月
-
新規事業における中堅管理職の経験学習:経営人材育成に対する学習論的アプローチ
査読有り
田中 聡
東京大学大学院博士学位審査論文
2020年3月
-
中堅管理職における新規事業創出経験者の学習促進要因
査読有り
田中 聡, 中原 淳
日本労務学会誌19
(
2
)
1
-
11
2018年12月
-
降格人事と上司の管理行動
田中 聡, 中原 淳, 保田 江美, 齊藤 光弘, 辻 和洋
人材開発研究大全 (中原 淳 編, 東京大学出版会)
2017年6月
-
新規事業創出経験を通じた中堅管理職の学習に関する実証的研究
査読有り
田中 聡, 中原 淳
経営行動科学30
(
1
)
13
-
29
2017年4月
-
大学での学び・生活が就職後のプロアクティブ行動に与える影響
査読有り
舘野泰一, 中原淳, 木村充, 保田江美, 吉村春美, 田中聡, 浜屋祐子, 高崎美佐, 溝上慎一
日本教育工学会論文誌40
(
1
)
1
-
11
2016年