Corpus Linguistics
Listening
Vocabulary
Natural Language Processing
Extensive Reading
-
2020年4月 - 現在外国語教育研究センター 教育講師
研究者詳細
2024/10/07 更新
Corpus Linguistics
Listening
Vocabulary
Natural Language Processing
Extensive Reading
国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
The identification of YouTube videos that feature the linguistic features of English informal speech 査読有り
Christopher R. Cooper
Applied Corpus Linguistics3 ( 3 ) 2023年8月
The pre-processing of YouTube transcripts for corpus-based spoken language analysis
クーパー・クリストファー・ロバート
英語コーパスが学会大会予稿集 1 - 6 2022年10月
A corpus of short YouTube news videos to inform course design and materials development in an EFL university setting in Japan 査読有り
Christopher Robert Cooper
Proceedings of the XXIst International CALL Research Conference 33 - 46 2022年7月8日
Reflections and Insights From Experiences Doing Quantitative Research 査読有り
Gregory Scholdt, Ken Schmidt, Asako Takaesu, Roy Connolly, Christopher Cooper
JALT Postconference Publication2019 ( 1 ) 18 - 24 2020年8月31日
Reading Circles With Sherlock Holmes Graded Readers 査読有り
Christopher Cooper
JALT Postconference Publication2019 ( 1 ) 451 - 460 2020年8月31日
Engagement with the selection, reading and discussion of online graded readers, a comparison between individual and group selected conditions.
Christopher Robert Cooper
The Journal of International Languages and Cultures, Himeji Dokkyo University1 21 - 38 2020年2月
Taking Small Steps Into Elementary School Reading. 査読有り
Christopher Robert Cooper
JALT Postconference Publication2018 ( 1 ) 115 - 120 2019年8月
Introducing online graded readers at the university level with Xreading
COOPER Christopher R.
姫路獨協大学外国語学部紀要 = The Journal of the College of Foreign Languages,Himeji Dokkyo University ( 32 ) 95 - 104 2019年2月
Rakudoku: Fostering the beginnings of extensive reading (with 5th and 6th graders) in a public elementary school in Japan. 査読有り
Christopher Robert Cooper
Journal of Extensive Reading6 23 - 29 2018年8月
Scaffolding during the initial reading of picture books in Japanese elementary school EFL classrooms: a qualitative study investigating how teachers and learners co-construct meaning during whole class picture book reading.
Christopher Robert Cooper
2016年9月
Predicting the CEFR level of English listening texts with machine learning methods
クーパー・クリストファー・ロバート
2024年6月20日
Supporting the L in CLIL with a corpus
クーパー・クリストファー・R
International Joint Conference of APLX, ETRA40, and TESPA 2023 2023年10月11日
Providing language support for an English through movies course with an IMDb review corpus
クーパー・クリストファー・R
英語コーパス学会 第49回大会(30周年記念大会) 2023年9月10日
Methodological issues in designing and evaluating a corpus to identify YouTube videos containing informal English speech.
Christopher R. Cooper
BAAL Conference 2023 2023年8月24日
The identification of YouTube videos that feature the linguistic features of English informal speech to aid the acquisition of everyday conversation for EFL learners.
クーパー・クリストファー・ロバート
2022年11月12日
The effect of CEFR-based vocabulary level and audio and visual elements on the comprehension of movie clips
クーパー・クリストファー・ロバート
2022年10月29日
The pre-processing of YouTube transcripts for corpus-based spoken language analysis
クーパー・クリストファー・ロバート
英語コーパス学会 第 48 回大会資料 2022年10月1日
Using English YouTube News Videos from Various Countries with Intermediate Learners
Christopher Robert Cooper
Listening SIG Conference 2022 2022年9月25日
A corpus of short YouTube news videos to inform course design and materials development in an EFL university setting in Japan.
クーパー・クリストファー・ロバート
2022年7月9日
Student engagement with 5-minute free speaking.
Christopher Robert Cooper
JALT 2020 2020年11月
Reading circles with graded readers.
Christopher Robert Cooper
JALT 2019 2019年11月
Sharing experiences with quantitative research.
Schmidt, K, Sholdt, G, Cooper, C, Connolly, R, Takaesu, A
JALT 2019 2019年11月
Self-selected online video viewing with free sites.
Christopher Robert Cooper
JALT PANSIG 2019 2019年5月
Taking small steps into elementary school reading.
Christopher Robert Cooper
JALT 2018 2018年11月
Starting extensive reading at a public elementary school.
Kyoto JALT Young Learners Event 2018年7月