2024/10/07 更新

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クーパー クリストファー
クーパー クリストファー R.
COOPER, Christopher
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
学位
MA TESOL ( 2016年10月   Sheffield Hallam University ) / BA (Hons) English ( 2005年6月   Nottingham Trent University )
研究キーワード
  • Corpus Linguistics

  • Listening

  • Vocabulary

  • Natural Language Processing

  • Extensive Reading

  • 学内職務経歴*
    • 2020年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
     

    経歴

    • 2020年4月 - 現在 
      立教大学   外国語教育研究センター   教育講師

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    • 2018年4月 - 2020年3月 
      姫路獨協大学   人間社会学群

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    学歴

    • 2021年4月 
      東京外国語大学   大学院総合国際学研究科   世界言語社会専攻 (博士後)

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      国名: 日本国

      備考: 英語教育

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    • 2013年10月 - 2016年10月 
      Sheffield Hallam University   MA TESOL

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      国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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    • 2002年9月 - 2005年6月 
      Nottingham Trent University   BA (Hons) English

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      国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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    論文

    • The identification of YouTube videos that feature the linguistic features of English informal speech 査読有り

      Christopher R. Cooper

      Applied Corpus Linguistics3 ( 3 )   2023年8月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Elsevier BV  

      DOI: 10.1016/j.acorp.2023.100068

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    • The pre-processing of YouTube transcripts for corpus-based spoken language analysis

      クーパー・クリストファー・ロバート

      英語コーパスが学会大会予稿集   1 - 6   2022年10月

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

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    • A corpus of short YouTube news videos to inform course design and materials development in an EFL university setting in Japan 査読有り

      Christopher Robert Cooper

      Proceedings of the XXIst International CALL Research Conference   33 - 46   2022年7月8日

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      掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Castledown Publishers  

      The aim of the current study was to inform the course design of an elective English news listening course at a private university in Japan. YouTube channels from twelve countries across Asia, Africa, Europe and North America were manually selected by the researcheras a source of in class materials and for course participants to view outside the classroom. To create materials for language-focused learning and assess the vocabulary demands of the videos, transcripts from the channels were extracted using the YouTubeData API and Python, and a corpus of 8,286 video transcripts uploaded in 2021 was randomly sampled to represent the channels. The transcripts were cleaned, and frequency lists were created for adjectives, nouns, and verbs at CEFR B1 level and above. In addition, proper noun and multi-word unit frequency lists were created. An online concordancer was created using the open-source tool ShinyConc , so the learners couldinvestigate the usage of the words in the frequency lists by themselves. A Python script was written to assess the lexical coverage of the videos using the CEFR-J wordlist, and the results suggested that learners may need to be at the CEFR B2 level or above tocomfortably comprehend short news YouTube videos. Suggestions for future research are made in the paper, and Python code and supplementary data are available at the author’sGitHub page (https://github.com/cooperchris17/yt_short_news ).

      DOI: 10.29140/9781914291050-6

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    • Reflections and Insights From Experiences Doing Quantitative Research 査読有り

      Gregory Scholdt, Ken Schmidt, Asako Takaesu, Roy Connolly, Christopher Cooper

      JALT Postconference Publication2019 ( 1 ) 18 - 24   2020年8月31日

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      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:The Japan Association for Language Teaching (JALT)  

      The 2018 Quantitative Research Training Project offered language teachers based in Japan an opportunity to learn about quantitative research methods, get practical experience doing classroom-based research, and collaborate throughout the process with a group of their peers. Four teachers share their insight from their experience doing this research to inform and encourage other language teachers. Schmidt describes how he overcame doubts to team up with a colleague and move forward with a quantitative study. Takaesu emphasizes the importance of monitoring student response rates to questionnaires to avoid shrinking sample sizes. Connolly writes about the effort and dedication required to complete a study. Cooper highlights how meaningful research can still be done with a small class. Teachers interested in building skills in classroom-based research are encouraged to explore opportunities to get more involved with the JALT community.
      2018年の量的研究研修プロジェクトは、日本に拠点を置く語学教師に、量的研究方法について学び、教室での研究を実践する経験を得て、仲間のグループとプロセスを通じて協力する機会を提供した。4人の教師がプロジェクトでの経験から得た洞察を共有し、他の語学教師に情報を提供し、奨励している。Schmidtは、同僚とチームを組み、定量的研究を進めることに対する疑問を克服した。 Takaesuは、サンプルサイズの縮小を避けるために、アンケートに対する学生の回答率を監視することの重要性を強調している。Connollyは、研究を完了するために必要な努力と献身について共有している。Cooperは、少人数のクラスで有意義な研究を行うことができる方法を強調している。教室ベースの研究でスキルを構築することに興味のある教師は、JALTコミュニティにもっと関与する機会を探ることを勧める。

      DOI: 10.37546/jaltpcp2019-03

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    • Reading Circles With Sherlock Holmes Graded Readers 査読有り

      Christopher Cooper

      JALT Postconference Publication2019 ( 1 ) 451 - 460   2020年8月31日

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      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:The Japan Association for Language Teaching (JALT)  

      One elective class of 6 students at a small private university in Japan read Sherlock Holmes graded readers for one semester in a reading circle class. Reading circles involve students reading books and having discussions with a specific role, such as the Discussion Leader, Passage Person, Word Master, Summarizer, or Connector. These reading circle roles are explained using examples from students’ written notes, which were made to help them with the discussions. This provides a representation of the kind of oral output instructors may expect if they decide to try reading circles in their classrooms. Comments from the instructor’s reflective log and student surveys are reported to give greater insight into how future reading circle courses could be implemented. It was concluded that this activity may be useful to encourage interest in L2 reading at institutions with no extensive reading program.
      リーディングサークルクラスを選択した日本の大学生6人が、一学期に渡り、英語多読本「シャーロックホームズ」の読書に取り組んだ。リーディングサークルとは、ただ単にグループで本を読むだけでなく、Discussion Leader, Passage Person, Word Master, Summarizer, Connectorなどの役割分担を各メンバーに持たせ、会話や討論を繰り広げることである。これらのリーディングサークルの役割については、学生が書いたメモの例を用いて説明するが、このメモは、討論の際に役立つように、学生に書かせたものである。これは、リーディングサークルを授業で実施する場合に、教師が期待するであろう学生の口頭の発言に相当する。リーディングサークルコースを実施する際に、より深く理解できる様、教師の日誌、学生のアンケートのコメント内容をここに報告する。この活動は、 英語多読コースのない大学で英語読書への関心を高めるのに役立つ可能性があると結論付けられる。

      DOI: 10.37546/jaltpcp2019-52

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    • Engagement with the selection, reading and discussion of online graded readers, a comparison between individual and group selected conditions.

      Christopher Robert Cooper

      The Journal of International Languages and Cultures, Himeji Dokkyo University1   21 - 38   2020年2月

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    • Taking Small Steps Into Elementary School Reading. 査読有り

      Christopher Robert Cooper

      JALT Postconference Publication2018 ( 1 ) 115 - 120   2019年8月

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    • Introducing online graded readers at the university level with Xreading

      COOPER Christopher R.

      姫路獨協大学外国語学部紀要 = The Journal of the College of Foreign Languages,Himeji Dokkyo University ( 32 ) 95 - 104   2019年2月

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      記述言語:英語   出版者・発行元:姫路獨協大学外国語学部  

      CiNii Article

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      その他リンク: http://id.nii.ac.jp/1567/00000101/

    • Rakudoku: Fostering the beginnings of extensive reading (with 5th and 6th graders) in a public elementary school in Japan. 査読有り

      Christopher Robert Cooper

      Journal of Extensive Reading6   23 - 29   2018年8月

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    • Scaffolding during the initial reading of picture books in Japanese elementary school EFL classrooms: a qualitative study investigating how teachers and learners co-construct meaning during whole class picture book reading.

      Christopher Robert Cooper

          2016年9月

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    講演・口頭発表等

    • Predicting the CEFR level of English listening texts with machine learning methods

      クーパー・クリストファー・ロバート

      2024年6月20日 

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      開催年月日: 2024年6月17日 - 2024年6月21日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: ICAME_2024_CEFR_level_listening_texts_machine_learning_ResearchGate.pdf

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    • Supporting the L in CLIL with a corpus

      クーパー・クリストファー・R

      International Joint Conference of APLX, ETRA40, and TESPA 2023  2023年10月11日 

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      開催年月日: 2023年10月11日 - 2023年10月13日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: APLX_2023_Slides.pdf

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    • Providing language support for an English through movies course with an IMDb review corpus

      クーパー・クリストファー・R

      英語コーパス学会 第49回大会(30周年記念大会)  2023年9月10日 

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      開催年月日: 2023年9月9日 - 2023年9月10日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: JAECS_2023_Slides.pdf

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    • Methodological issues in designing and evaluating a corpus to identify YouTube videos containing informal English speech.

      Christopher R. Cooper

      BAAL Conference 2023  2023年8月24日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: COOPER_BAAL_2023_Poster_A0.pdf

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    • The identification of YouTube videos that feature the linguistic features of English informal speech to aid the acquisition of everyday conversation for EFL learners.

      クーパー・クリストファー・ロバート

      2022年11月12日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: COOPER_Shanghai_Nov_22_Slides.pptx

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    • The effect of CEFR-based vocabulary level and audio and visual elements on the comprehension of movie clips

      クーパー・クリストファー・ロバート

      2022年10月29日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: COOPER_Vocab_SIG_2022_Poster.pdf

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    • The pre-processing of YouTube transcripts for corpus-based spoken language analysis

      クーパー・クリストファー・ロバート

      英語コーパス学会 第 48 回大会資料  2022年10月1日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: JAECS_2022_Presentation_YouTube_Cleaning.pptx

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    • Using English YouTube News Videos from Various Countries with Intermediate Learners

      Christopher Robert Cooper

      Listening SIG Conference 2022  2022年9月25日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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    • A corpus of short YouTube news videos to inform course design and materials development in an EFL university setting in Japan.

      クーパー・クリストファー・ロバート

      2022年7月9日 

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      開催年月日: 2022年7月8日 - 2022年7月10日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      添付ファイル: Cooper_CALL_2022_Slides_15_mins.pptx

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    • Student engagement with 5-minute free speaking.

      Christopher Robert Cooper

      JALT 2020  2020年11月 

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      会議種別:口頭発表(一般)  

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    • Reading circles with graded readers.

      Christopher Robert Cooper

      JALT 2019  2019年11月 

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      会議種別:口頭発表(一般)  

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    • Sharing experiences with quantitative research.

      Schmidt, K, Sholdt, G, Cooper, C, Connolly, R, Takaesu, A

      JALT 2019  2019年11月 

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      会議種別:口頭発表(一般)  

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    • Self-selected online video viewing with free sites.

      Christopher Robert Cooper

      JALT PANSIG 2019  2019年5月 

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      会議種別:ポスター発表  

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    • Taking small steps into elementary school reading.

      Christopher Robert Cooper

      JALT 2018  2018年11月 

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      会議種別:口頭発表(一般)  

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    • Starting extensive reading at a public elementary school.

      Kyoto JALT Young Learners Event  2018年7月 

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      会議種別:ポスター発表  

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    所属学協会

    • 2022年4月 - 現在 
      英語コーパス学会

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    • 2014年10月 - 現在 
      全国語学教育学会

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