2024/04/10 更新

写真b

サンプソン リチャード
サンプソン リチャード J.
SAMPSON, Richard J.
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
准教授
学位
教育学士(Bachelor of Education) ( 南オーストラリア州大学(University of South Australia) ) / 修士(応用言語学) ( 南クイーンズランド州大学(University of Southern Queensland) ) / PhD ( グリフィス大学(Griffith University) ) / PhD ( Griffith University ) / Master of Applied Linguistics ( University of Southern Queensland ) / Bachelor of Education ( University of South Australia )
連絡先
メールアドレス
研究キーワード
  • Emotions in Social Interaction

  • Practitioner Research

  • Complexity Thinking

  • L2 Learner Psychology

  • Second Language Development

  • 学内職務経歴*
    • 2020年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   准教授
     

    研究分野

    • 人文・社会 / 外国語教育

    経歴

    • 2020年4月 - 現在 
      立教大学   外国語教育研究センター   准教授

      詳細を見る

    • 2018年12月 - 2020年3月 
      群馬大学   大学教育センター   准教授

      詳細を見る

    • 2013年4月 - 2018年11月 
      群馬大学(講師)

      詳細を見る

    • 2012年4月 - 2013年3月 
      群馬工業高等専門学校   (准教授)

      詳細を見る

    • 2010年4月 - 2012年3月 
      群馬高専(講師)

      詳細を見る

    • 2008年4月 - 2010年3月 
      群馬県立女子大学   (研究員)

      詳細を見る

    ▼全件表示

    学歴

    • - 2014年7月 
      グリフィス大学(Griffith University)   人文学研究科

      詳細を見る

      国名: オーストラリア連邦

      researchmap

    • - 2008年11月 
      南クイーンズランド州大学(University of Southern Queensland)   教育学研究科

      詳細を見る

      国名: オーストラリア連邦

      researchmap

    • - 1998年5月 
      南オーストラリア州大学(University of South Australia)   教育学部

      詳細を見る

      国名: オーストラリア連邦

      researchmap

    受賞

    • 2015年7月  
      Griffith University  Griffith University Chancellor's Medal 2014 
       
      Richard J Sampson

      詳細を見る

      受賞区分:その他 

      受賞国:オーストラリア連邦

      researchmap

    論文

    • The emergence of gratitude in L2 group discussion: A small-lens study 査読有り 国際誌

      Richard J. Sampson

      System123   1 - 15   2024年4月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Elsevier BV  

      In light of MacIntyre and Mercer’s (2014) demarcation of key areas in positive psychology for second language (L2) learning, this paper concentrates on gratitude. As part of wider practitioner research with Japanese undergraduates in an L2 discussion course, data were collected via introspective journals and videorecording of classroom action. Through initial interactions with this data, the author became aware of the significance of gratitude for students. Adopting Ushioda’s (2016) “small-lens” approach to classroom research, the study explored the wider extent, foci, and functions of gratitude referenced by learners over a semester, as well as integrating a finer focus on the ways in which gratitude emerged in one group. The paper utilizes qualitative multiple threading (Davis & Sumara, 2006; Sampson, 2021) to display the widespread degree of gratitude (noted in 72% of journal entries), explicit and implicit foci, and the ways in which participants recognized their own considerate actions. The potential functional role of gratitude in the development of binding relationships between students over the semester is also highlighted. Finally, multimodal analysis of video data (Norris, 2020) visually illuminates the subtle turns via which gratitude evolved and had significant and specific meaning for individuals in one
      discussion group.

      DOI: 10.1016/j.system.2024.103300

      researchmap

    • Diversity of Intuitive Moments in L+ Practitioner Research: An Exploratory Autoethnographic Case Study 査読有り 国際誌

      Richard J. Sampson

      Journal for the Psychology of Language Learning5 ( 2 )   2023年12月21日

      詳細を見る

      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:International Association for the Psychology of Language Learning  

      DOI: 10.52598/jpll/5/2/5

      researchmap

    • Introduction to the Special Issue: Intuition and Practitioner Research 査読有り 国際誌

      Richard J. Sampson, Richard S. Pinner

      Journal for the Psychology of Language Learning5 ( 2 )   2023年12月21日

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:International Association for the Psychology of Language Learning  

      DOI: 10.52598/jpll/5/2/1

      researchmap

    • The ethics and practice of L+ classroom research 招待有り 査読有り

      Richard J. Sampson, Ema Ushioda, Richard S. Pinner, Sal Consoli

      Language Teaching56 ( 3 ) 438 - 441   2023年6月13日

      詳細を見る

      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Cambridge University Press (CUP)  

      DOI: 10.1017/s0261444822000106

      researchmap

    • Cratylus and maintaining a complex sense of cinnamon: A reply to Pallotti (2021)

      Richard J Sampson

      Uniliterate webpage   2022年10月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • Shifting focus through a small lens: Discursive and introspective perspectives on the emergence of L2 study emotions 査読有り 国際誌

      Richard J. Sampson

      Studies in Second Language Learning and Teaching12 ( 1 ) 15 - 36   2022年3月21日

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Adam Mickiewicz University Poznan  

      While perennial in the research landscape, empirical work investigating second language (L2) study emotions has proliferated in the past ten years (Dewaele, 2019). Nevertheless, this article argues there is space for more holistic yet detailed, social yet individual perspectives when conducting such research. As one avenue, the paper explores the potential of a “small lens” approach (Ushioda, 2016) to delve into particular emotional events in situ from learner-internal and learner-external points of view. It details an example of such an approach put into practice, in which the author examined the emergence of emotionally significant episodes for English as a foreign language undergraduates in Japan during short conversation sessions. The research explored data from discursive (video-recordings and transcripts of short conversations) and introspective (learner journals) angles. As a result, it was possible to observe the ways in which students’ emotional moves were both afforded by and acted on those of the other through their social interactions, and through interactions with additional aspects of their ongoing psychologies and relationships. The article thus aims to promote further situated L2 emotion research examining the dynamic interplay between various aspects of learners’ psychologies and the co-formed social context.

      添付ファイル: 2022 Shifting Focus.pdf

      DOI: 10.14746/ssllt.2022.12.1.2

      researchmap

    • Evolving understandings of practitioner action research from the inside 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Educational Action Research29 ( 3 ) 414 - 428   2021年8月

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Humanizing TESOL Research Through the Lens of Complexity Thinking 招待有り 査読有り 国際誌

      Richard S Pinner, Richard J Sampson

      TESOL Quarterly55 ( 2 ) 633 - 642   2021年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • L2 feelings through interaction in a Japanese-English online chat exchange 査読有り 国際共著 国際誌

      Richard J Sampson, Reiko Yoshida

      Innovation in Language Learning and Teaching   2021年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Emergence of divergent L2 feelings through the co-adapted social context of online chat 査読有り 国際共著 国際誌

      Richard J Sampson, Reiko Yoshida

      Linguistics and Education60   2020年8月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • The feeling classroom: Diversity of feelings in instructed L2 learning 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Innovation in Language Learning and Teaching   2020年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Openness to messages about English as a foreign language: Working with learners to uncover purpose to study 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Language Teaching Research   2019年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Real people with real experiences: The emergence of classroom L2 study feelings over interacting timescales 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      System   2019年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Simply Researching Complexity in Language Learning and Teaching: Paper 1: Exploring Classroom L2 Learner Psychology through Complexity Thinking 国際誌

      Richard J Sampson

      Stretching Boundaries. Papers from the Third International Psychology of Language Learning Conference, Tokyo, Japan   2018年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

      researchmap

    • Diversity of Feelings in the L2 Classroom 国際誌

      Richard J Sampson

      Stretching Boundaries. Papers from the Third International Psychology of Language Learning Conference, Tokyo, Japan   2018年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

      researchmap

    • Developing as an action researcher: Convergence, divergence and historicity in the research process 招待有り 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      ELT Research in Action: Bridging the Gap between Research and Classroom Practice   2018年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

      researchmap

    • Complexity in acting on images of ideal classmates in the L2 classroom 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Konin Language Studies   2018年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Fostering Reflection: Helping Language Learners (and Teachers) to Take (and Release) Control 査読有り

      Richard J Sampson

      Learning Learning   2018年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Expectations and Dreams: Industry and Student Ideas about Future English Use 査読有り

      Richard J Sampson

      OnCUE   2017年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Out of a Rut: Experiencing Authenticity in Presenting Research

      Richard J Sampson

      Explorations in Teacher Development   2017年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • EFL teacher motivation in-situ: Co-adaptive processes, openness and relational motivation over interacting timescales 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Studies in Second Language Learning and Teaching   2016年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Closing the Circle: What happens after students return from studying abroad?

      Richard J Sampson, Sylvain Bergeron

      CUE CIRCULAR   2016年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Tracing motivational emergence in a classroom language learning project 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      System   2015年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Absorbed Expectations about English Study of Adolescent Japanese Students: Insights to the Ought-to L2 Self 査読有り

      Richard J Sampson

      The Language Teacher   2015年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Classroom application of the L2 motivational self system – A complex systems theory approach 査読有り

      Richard J Sampson

          2014年7月

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:学位論文(博士)  

      researchmap

    • Reflexive trajectories: Understandings of societal expectations 査読有り

      Richard J Sampson

      COCET Research Reports ( 32 ) 19 - 28   2013年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:全国高等専門学校英語教育学会  

      CiNii Article

      researchmap

    • Learner diaries in classroom research: Beginnings of a complexity perspective

      Richard J Sampson

      The Gunma-Kohsen Review ( 30 ) 83 - 89   2012年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:群馬工業高等専門学校  

      CiNii Article

      researchmap

    • The language-learning self, self-enhancement activities, and self perceptual change 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      Language Teaching Research   2012年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Complexity theory, action research, and the study of EFL learner motivation 査読有り

      Richard J Sampson

      OnCUE Journal   2011年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Student-negotiated lesson style 査読有り 国際誌

      Richard J Sampson

      RELC Journal   2010年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Considerations for activity and task selection in Japanese elementary school English lessons 査読有り

      Richard J Sampson

      The Language Teacher   2010年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • Utilizing film to enhance student discussion of sociocultural issues

      Richard J Sampson

      ITESLJ   2009年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    ▼全件表示

    MISC

    • Review of 'Complexity Theory and Language Development: In Celebration of Diane Larsen-Freeman'

      Richard J Sampson

      JALT Journal   2019年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:書評論文,書評,文献紹介等  

      researchmap

    • Review of 'Identity, motivation, and autonomy in language learning'

      Richard J Sampson

      JALT Journal   2013年

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:書評論文,書評,文献紹介等  

      researchmap

    書籍等出版物

    • Complexity in Second Language Study Emotions: Emergent Sensemaking in Social Context

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      Routledge  2022年6月  ( ISBN:9781032308449

      詳細を見る

    • From Darkness to Light: Teacher Immunity and the Emergence of Relatedness with Students. Chapter in Kimura, Y., Yang, L., Kim, T-Y., & Nakata, Y., Language Teacher Motivation, Autonomy and Development in East Asia (pp. 77-94)

      Richard J Sampson( 担当: 分担執筆)

      Springer  2022年5月 

      詳細を見る

    • Research into L+ study emotions: Practitioner-researcher suggestions for future directions (pp. 85-92 in Jessica Mackay & Thomas Wogan, ELT Research in Action: Working Together Towards Shared Goals)

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      IATEFL  2022年 

      詳細を見る

    • Preface (pp. 7-9 in Jessica Mackay & Thomas Wogan, ELT Research in Action: Working Together Towards Shared Goals)

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      IATEFL  2022年  ( ISBN:9781912588466

      詳細を見る

    • Interacting Levels and Timescales in the Emergence of Feelings in the L2 Classroom (Chapter in R.J. Sampson & R.S. Pinner, Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology)

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      Multilingual Matters  2021年 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:学術書

      researchmap

    • Introduction: [simple and complex?] (Chapter in R.J. Sampson & R.S. Pinner, Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology)

      Richard S Pinner, Richard J Sampson( 担当: 共著)

      Multilingual Matters  2021年 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:学術書

      researchmap

    • Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology

      Richard J, Sampson, Richard S Pinner( 担当: 編集)

      Multilingual Matters  2021年 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:学術書

      researchmap

    • Developing as an action researcher: Convergence, divergence and historicity in the research process (Chapter in J. Mackay, M. Birello, & D. Xerri, ELT Research in Action)

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      IATEFL  2018年 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:学術書

      researchmap

    • Challenges in conducting ethical classroom-based research across cultures (Chapter in K. Taylor-Leech & D. Starks, Doing Research within Communities)

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      Routledge  2016年 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:学術書

      researchmap

    • Complexity in classroom foreign language learning motivation: A practitioner perspective from Japan

      Richard J Sampson( 担当: 単著)

      Multilingual Matters  2016年 

      詳細を見る

      記述言語:日本語 著書種別:学術書

      researchmap

    ▼全件表示

    講演・口頭発表等

    • Reflecting on Intuition in Language Teaching and Research

      Richard S Pinner, Richard J Sampson

      JALT CUE 30th Anniversary Conference  2023年9月17日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(一般)  

      開催地:Toyama  

      researchmap

    • Emotional Literacy Strategies for Talking around the Facemask in L+ Discussion

      Richard J Sampson

      OkiJALT Summer Symposium  2023年8月13日 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      開催地:Naha  

      Due to the Covid-19 pandemic, facemasks continue to be worn in many educational contexts. In order to support the emotional literacy (Sorin, 2009) of undergraduates in his English as a Foreign Language discussion course, the presenter inquired with students as to their ideas of strategies to convey emotions and communicate more effectively even when wearing facemasks. The suggestions were then reintroduced to the class, while students acted on these strategies each lesson. The presentation will describe this intervention and the kinds of strategies students used in lessons. The presenter will draw on extracts from weekly learner journals to offer insights into participants’ feelings and engagement with the strategies. The results indicate learners primarily reflected on their degree of accomplishment of the strategies. Additionally, they gradually became more aware of the strategy use of their peers, eliciting feelings of admiration, gratitude, and motivation to further act upon the strategies. The presentation aims to provide food for thought for other teachers supporting learners’ emotional literacy to ‘talk around the facemask’.

      添付ファイル: Okinawa.pdf

      researchmap

    • Focusing a Small Lens on the Emergence of L2 Study Emotions

      Richard J Sampson

      Psychology of Language Learning 4 

      詳細を見る

      開催年月日: 2022年6月23日 - 2022年6月25日

      会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Diversity of L2 Study Feelings across Lesson Segments

      Richard J Sampson

      ELTRIA, Barcelona (online)  2022年4月23日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Panel Discussion: Inclusion of All as Co-researchers

      Richard J Sampson, Ema Ushioda, Richard Pinner, Sal Consoli

      Rikkyo University Center for Foreign Language Education and Research 3rd Online Symposium: The Ethics and Practice of L+ Classroom Research  2022年3月5日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • Action Research Spirals into L+ Learner Psychology 招待有り

      Richard J Sampson

      Rikkyo University Center for Foreign Language Education and Research 3rd Online Symposium: The Ethics and Practice of L+ Classroom Research  2022年3月5日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • What is Practitioner Research? 招待有り

      Richard J Sampson

      Rikkyo University Center for Foreign Language Education and Research 3rd Online Symposium: The Ethics and Practice of L+ Classroom Research  2022年3月5日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • A Complex Case for L+ Classroom Research 招待有り

      Richard J Sampson

      Hong Kong Polytechnic University Department of English and Communication Online Seminar  2021年10月18日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • Practitioner research into the psychology of language learners 招待有り

      Richard J Sampson, Richard S Pinner

      IAPLL 3rd Roundtable  2021年10月13日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • Complexity thinking and practitioner research 招待有り

      Richard J Sampson

      51st Kansai English Language Education Society Seminar / Japan Society for English Language Education Seminar  2021年9月26日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • Practitioner research and the complexity of L+ study emotions 招待有り

      Richard J Sampson

      Gunma JALT  2021年9月12日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • Complexity, L2 Learner Psychology, and Practitioner Research 招待有り

      R J Sampson

      AILA 2021  2021年8月20日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • Classroom Research and Complexity Perspectives 招待有り

      Richard S. Pinner, Richard J. Sampson

      Argentina TESOL 2021  2021年6月5日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(基調)  

      researchmap

    • Humanizing Language Research through the Complexity Lens 招待有り

      Ema Ushioda, Richard J, Sampson, Richard S Pinner

      Uniliterate Online Webinar  2021年3月6日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • Complexity Perspectives on the Psychology of Language Learning 招待有り

      Richard J, Sampson, Richard S Pinner

      IAPLL Roundtable  2021年3月3日 

      詳細を見る

      会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • Intersections between L2 Study Emotions, Personality, and Social Context: A Case Study

      Richard J Sampson

      Trends in Language Teaching  2021年1月23日 

      詳細を見る

      記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Complexity research and directed motivational currents: New insights 招待有り 国際会議

      Richard J Sampson, Richard Pinner, Christine Muir

      Forum on Language Learning Motivation  2020年12月4日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      開催地:Online  

      researchmap

    • Towards a holistic perspective on emergent L2 study emotions

      Richard J Sampson

      College and University Educators Conference 2020  2020年9月12日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      開催地:Tokyo (Online)  

      researchmap

    • Co-adaptive emergence of L2 feelings through an online chat exchange 国際会議

      Richard J Sampson

      Applied Linguistics Association of Australia 2019 Conference  2019年11月25日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: ChatPoster-Perth2019.pdf

      researchmap

    • Researching the psychological complexity of real people in L2 classrooms 国際会議

      Richard J Sampson

      Applied Linguistics Association of Australia 2019 Conference  2019年11月25日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Divergent trajectories of classroom L2 motivation 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT 2019  2019年11月2日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: JALTPoster2019.pdf

      researchmap

    • Emergence of L2 feelings through an online chat exchange project 国際会議

      Richard J Sampson

      36th International ETRA Conference on English Teaching and Learning  2019年5月17日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: ChatPoster-Vertical-White.pdf

      researchmap

    • Using complexity thinking to explore the psychology of L2 learners 国際会議

      Richard J Sampson

      36th International ETRA Conference on English Teaching and Learning  2019年5月17日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Interacting timescales of identity and feeling in L2 learning 国際会議

      Richard J Sampson

      CLaSIC 2018  2018年12月8日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      添付ファイル: ClasicPoster.pdf

      researchmap

    • Researching the complexity of feeling, identity and motivation in the L2 classroom 国際会議

      Richard J Sampson

      CLaSIC 2018  2018年12月6日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Simply researching complexity in language learning and teaching 国際会議

      Richard J Sampson

      Psychology of Language Learning 3  2018年6月9日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      researchmap

    • Feeling the way forward: Insights from the emotional classroom 国際会議

      Richard J Sampson

      Psychology of Language Learning 3  2018年6月8日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Fostering Reflection on Language Learning 国際会議

      Richard J Sampson, Jeff Contreras

      Tokyo ETJ Conference  2018年2月10日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Motivation and acting on the hopes of classmates 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT 2017  2017年11月19日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Fostering an English communication community: Affordances and constraints in practice 国際会議

      Richard J Sampson, Sylvain Bergeron

      NEAR 2017  2017年6月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Messages about English: Absorbed Understandings and Motivation 国際会議

      Richard J Sampson

      ELTRIA 2017  2017年4月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Exploring Motivation in the Classroom 招待有り 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT Gunma  2017年1月17日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Exploring the Ought-to L2 Self with Students 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT 2016  2016年11月27日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Co-constructing motivating spaces: Transitioning to new classrooms 国際会議

      Richard J Sampson

      NEAR 2106  2016年6月11日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Student Awareness of the Expectations of Others about EFL Learning 国際会議

      Richard J Sampson

      TESOL International Association Excellence in Language Instruction Conference  2015年12月3日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Self-Organising Motivation to Foster Communication 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT 2015  2015年11月21日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • EFL Teacher Identity, Motivation and Affect: Emergent Influences from the Classroom 国際会議

      Richard J Sampson

      EFL Teacher Journeys Conference  2015年6月28日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Outside in: What is 'brought in' to the language learning classroom? 国際会議

      Richard J Sampson

      JALT 2013  2013年10月27日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • "Today was something special" - Emergent classroom motivation 国際会議

      Richard J Sampson

      40th JACET Summer Seminar  2013年8月22日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Self on Self: Fostering reflective language learning 国際会議

      Richard J Sampson

      NEAR 2013  2013年5月25日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Where I'm going, where I've been 国際会議

      Richard J Sampson

      COCET 2012  2012年9月8日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • “Studying now isn't for any other person, it's for my own future” - Creating self-relevance 国際会議

      Richard J Sampson

      CUE Motivation in Japan Conference  2012年6月2日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    ▼全件表示

    担当経験のある科目(授業)

    • 2021年4月 - 現在 
      Individual Differences in Psychology ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2020年4月 - 現在 
      英語ディベート ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2020年4月 - 現在 
      英語ディスカッション ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2020年4月 - 現在 
      英語R&W ( 立教大学 )

      詳細を見る

    共同研究・競争的資金等の研究

    • Interactions between language learner emotion, feeling and identity

      日本学術振興会  科学研究費助成事業 

      詳細を見る

      2019年4月

      資金種別:競争的資金

      researchmap

    • 第二言語学習者の心理学(感情とアイデンティティの関連性)

      日本学術振興会  科学研究費補助金 

      詳細を見る

      2019年4月

      資金種別:競争的資金

      researchmap

    • 第二言語学習者の心理学(モチベーションと他人の期待の関連性)

      日本学術振興会  科学研究費補助金 

      詳細を見る

      2015年4月 - 2018年3月

      資金種別:競争的資金

      researchmap

    • Other-expectations and motivation in classroom English learning

      日本学術振興会  科学研究費助成事業 

      詳細を見る

      2015年4月 - 2018年3月

      資金種別:競争的資金

      researchmap

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方