2025/05/08 更新

写真b

モリス サミュエル アーサー
モリス サミュエル アーサー
MORRIS, Samuel Arthur
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
准教授
研究キーワード
  • Well-being

  • Emotional labour

  • Emotion regulation

  • Emotion

  • Teacher stress

  • 学内職務経歴*
    • 2025年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   准教授
    • 2024年4月 - 2025年3月 
      外国語教育研究センター   特任准教授
    • 2021年4月 - 2024年3月 
      外国語教育研究センター   教育講師
     

    学歴

    • 2016年9月 - 2023年1月 
      University of Leicester   Department of Education. PhD Education

      詳細を見る

      国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

      researchmap

    • 2011年7月 - 2014年3月 
      Sheffield Hallam University   MA TESOL

      詳細を見る

    • 2011年7月 - 2011年7月 
      Sheffield Hallam University   LTCL Trinity Diploma in TESOL

      詳細を見る

    • 2001年9月 - 2004年6月 
      University of East Anglia   BSc Mathematics

      詳細を見る

    論文

    • Integrating Content and Language in a CLIL Psychology Course: Five Tenets of Good Practice

      Journal of Multilingual Pedagogy and Practice5   64 - 70   2025年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      researchmap

    • Planning a CLIL course on second language acquisition and attending to mixed-level learners 招待有り

      Morris, S.

      大学教育研究フォーラム30   38 - 46   2025年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      researchmap

    • Language Teacher Emotions 査読有り

      Sam Morris, Jim King

      Springer International Handbooks of Education   1 - 27   2024年9月29日

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Nature Switzerland  

      DOI: 10.1007/978-3-031-43208-8_8-1

      researchmap

    • Practitioner Researcher Intuition in Stimulated Recall Studies 査読有り

      Morris, S., Yamamoto, K., King, J.

      Journal for the Psychology of Language Learning5 ( 2 )   2023年12月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      researchmap

    • University language teachers’ contextually dependent uses of instrumental emotion regulation 査読有り

      Morris, S, King, J

      System116   2023年8月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      DOI: 10.1016/j.system.2023.103080

      researchmap

    ▼全件表示

    書籍等出版物

    • Teaching during a pandemic - Special Section of Literacies and Language Education: Research and Practice

      Morris, S, Roloff Rothman, J, Owens, J( 担当: 編集)

      2020年8月 

      詳細を見る

    講演・口頭発表等

    • Stories of language teacher emotion regulation: Our pasts, presents, and futures 招待有り

      Morris, S.

      Teacher Journeys  2024年10月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • CLIL-informed activities for teaching learners about their emotions

      Morris, S

      Psychology of Language Learning PLL5  2024年5月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • An emotion regulation training programme for in-sessional teachers

      Morris, S

      Psychology of Language Learning PLL5  2024年5月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Teaching presentations as an emotional practice

      JALT International Conference 2023  2023年11月 

      詳細を見る

    • Activities for teaching students about emotions 招待有り

      JALT Hokkaido  2023年4月 

      詳細を見る

    ▼全件表示

    共同研究・競争的資金等の研究

    • The implementation and evaluation of a language teacher emotion regulation training programme

      日本学術振興会  科学研究費助成事業 基盤研究(C) 

      MORRIS Samuel

      詳細を見る

      2023年4月 - 2026年3月

      課題番号:23K00756

      配分額:2860000円 ( 直接経費:2200000円 、 間接経費:660000円 )

      researchmap

    • Emotion regulation by non-Japanese teachers at a Japanese university

      日本学術振興会  科学研究費助成事業 基盤研究(C) 

      MORRIS Samuel

      詳細を見る

      2019年4月 - 2023年3月

      課題番号:19K00856

      配分額:1820000円 ( 直接経費:1400000円 、 間接経費:420000円 )

      In FY2021, I continue to disseminate my data at national and international levels. The following publication will be published shortly: Morris, S. (in press). Performing Motivating and Caring Identities: Identity and the Emotions of Non-Japanese University Teachers of English in Japan. in Mielick, M. Kubota, R. Lawrence, L. (eds). Discourses of Identity: Language Learning, Teaching and Reclamation Perspectives in Japan. The following publication is under review with an international journal: Morris, S. & King, J. (Under review). The complex interplay between university language teachers’ emotion regulation motives, strategies, and context. I have been accepted for the following conference in 2022, and this presentation will be delivered in the summer: Morris, S. (2022) "I’m becoming a different person": Emotion regulation by language teachers at a Japanese university. The fourth international psychology of language learning conference.

      researchmap

    メディア報道

    • #127 - Morris, S., & King, J. (2018). Teacher Frustration... その他

      Lost in citations  https://lostinthecitations.podbean.com/e/127/  2022年11月

      詳細を見る

      執筆者:Other 

      researchmap

    • Distance learning student wins grant award その他

      University of Leicester  University of Leicester: Announcements  https://web.archive.org/web/20201031082008if_/https://www2.le.ac.uk/students/announcements/distance-learning-student-wins-grant-award  2019年11月

      詳細を見る

     

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方