英語教育
Learner Analytics
Teacher Education
Natural Language Processing
Second Language Acquisition
-
2022年4月 - 現在外国語教育研究センター 教育講師
研究者詳細
2024/10/07 更新
英語教育
Learner Analytics
Teacher Education
Natural Language Processing
Second Language Acquisition
人文・社会 / 外国語教育
国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
Name-cards as a tool to promote autonomy and improve classroom management
Malcolm Prentice
The Journal of Teachers Helping Teachers5 ( 1 ) 148 - 157 2017年
Using reflective logs to track independent work
Malcolm Prentice
Accents Asia9 ( 2 ) 16 - 30 2017年
Item analysis for quizzes using Google Forms
Malcolm Prentice
Journal of Saitama City Educators5 ( 1 ) 26 - 35 2016年
Automatic monitoring of quick-types: a tool to visualise progress and detect cheating.
Malcolm Prentice
Accents Asia8 ( 1 ) 27 - 31 2015年
Improving feedback using Text Expansion software.
Malcolm Prentice
Journal of Saitama City Educators5 ( 3 ) 28 - 33 2015年
Automatic monitoring of quick-types: a tool to visualise progress and detect cheating.
Malcolm Prentice
Accents Asia8 ( 1 ) 27 - 31 2015年
Introducing an open-source vocabulary analysis and text-grading tool.
Malcolm Prentice
Verb2 ( 2 ) 15 - 15 2013年
Introducing students to online news sources.
Malcolm Prentice
Saitama City Educators Journal3 ( 2 ) 18 - 22 2013年
Introducing an open-source vocabulary analysis and text-grading tool.
Malcolm Prentice
Verb2 ( 2 ) 15 - 15 2013年
Introducing students to online news sources.
Malcolm Prentice
Saitama City Educators Journal3 ( 2 ) 18 - 22 2013年
Python in the class - tools to help you teach fluency.
Malcolm Prentice
The 2011 Pan-SIG Conference Proceedings. K. Bradford-Watts, R. Chartrand, & E. Skier (Eds.) 194 - 201 2012年
A method for extracting formulaic sequences from a student corpus
Malcolm Prentice
Studies in Language34 35 - 52 2012年
What can teachers learn from language learning?
Malcolm Prentice
Saitama City Educators Journal2 ( 1 ) 28 - 32 2012年
A method for extracting word lists from the 361-billion token Google Books corpus.
Malcolm Prentice
Journal of Bunkyo Gakuin University Department of Foreign Languages11 ( 11 ) 167 - 177 2012年
A method for extracting formulaic sequences from a student corpus
Malcolm Prentice
Studies in Language34 35 - 52 2012年
Python in the class - tools to help you teach fluency.
Malcolm Prentice
The 2011 Pan-SIG Conference Proceedings. K. Bradford-Watts, R. Chartrand, & E. Skier (Eds.) 194 - 201 2012年
Teacher development through personal language learning.
Malcolm Prentice
Studies in Language33 21 - 44 2011年
Teaching and Developing Fluency. 招待有り
Prentice, M, Skeates, C
0th Pan-SIG conference 2011 “Discovering Paths to Fluency”, Shinshu University, Matsumoto. 2011年5月
MALL testing in the paperless classroom.
JALT CALL Conference, Kyoto. 2010年
Teacher development through reflection on personal language learning.
ETJ Expo, Tokyo. 2009年
English Teachers Japan, Tokyo Expo, Abstract Vetting
審査・評価
2010年 - 2020年
JALT CUE SIG Conference Abstract Vetting
審査・評価
2018年 - 2019年
Saitama City Educators Journal, 5(3); 6(1); 6(3)
監修
2014年 - 2017年
Accents Asia, 8(1)
監修
2015年
RSA/Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults