2024/04/03 更新

写真b

アスクィス スティーブン
アスクィス スティーブン M.
ASQUITH, Steven M.
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
特任准教授
研究キーワード
  • Content and Language Integrated Learning (CLIL)

  • Curriculum Development and Evaluation

  • E-Learning Ecologies

  • Computer Assisted Language Learning

  • New Learning

  • Corpus Linguistics

  • Critical Discourse Analysis

  • Vocabulary Learning and Assessment

  • 学内職務経歴*
    • 2022年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   特任准教授
     

    研究分野

    • 人文・社会 / 外国語教育

    • 人文・社会 / 教育工学

    • 人文・社会 / 教育学

    経歴

    • 2022年4月 - 現在 
      立教大学   外国語教育研究センタ   特任准教授

      詳細を見る

    • 2016年4月 - 2022年3月 
      神田外語大学   ELI   講師

      詳細を見る

    • 2016年11月 - 2021年12月 
      JALT The Language Teacher   My Share   コラム編集係

      詳細を見る

    • 2015年11月 - 2018年2月 
      株式会社 インターグループ   法人研修部   インストラクター

      詳細を見る

    • 2015年6月 - 2016年4月 
      JALT: The Language Teacher   校正係

      詳細を見る

    • 2006年4月 - 2016年4月 
      江戸川スポークンイングリッシュ   クラス統括マネージャー

      詳細を見る

    • 2002年4月 - 2016年3月 
      Ichikawa City Board Of Education   Public Servant, Assistant Language Teacher

      詳細を見る

    • 2001年1月 - 2002年3月 
      シェーン英会話

      詳細を見る

    ▼全件表示

    学歴

    • 2020年8月 
      The University of Illinois at Urbana Champaign   College of Education   Doctor of Education (Ed.D) Education Policy, Organization and Leadership

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    • 2012年9月 - 2015年7月 
      University of Birmingham

      詳細を見る

    • 2000年5月 - 2000年6月 
      University of Durham

      詳細を見る

    • 1994年10月 - 1997年9月 
      University of East London

      詳細を見る

    受賞

    • 2016年1月  
      Google 認定教育者 

      詳細を見る

    • 2012年8月  
      日本語検定2級 取得 

      詳細を見る

    論文

    • CLILツーリズムコースの開発 招待有り

      立教大学 大学教育研究フォーラム29   77 - 83   2024年3月

      詳細を見る

    • Movie Circles

      Steven Asquith

      The Language Teacher47 ( 1 )   2023年1月1日

      詳細を見る

    • Using augmented reality for collaborative multimodal storytelling 査読有り

      Steven Asquith, Erin Frazier

      Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022   7 - 11   2022年12月12日

      詳細を見る

      掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Research-publishing.net  

      New technologies often influence the ways in which one shares linguistic experiences. One such technology, Augmented Reality (AR), may initiate concepts used in language learning through digital storytelling. This paper describes an exploratory research project based on Choose Your Own Adventure (CYOA) AR digital storytelling which investigated how Collaborative Learning (CL) and AR can be used to enhance language learning. Different AR activities were evaluated, culminating in an AR digital storytelling project. Analyses of qualitative data collected after each activity provided insights into important considerations when utilizing AR in the classroom. The findings suggest that learners found considerable value in AR, but also highlighted challenges in its application. CL was key to the success of this project.

      DOI: 10.14705/rpnet.2022.61.1426

      researchmap

    • An Investigation into the Roles of Guessing and Partial Knowledge in the Vocabulary Size Test 査読有り

      Steven Asquith

      Teaching English as a Second or Foreign Language Journal--TESL-EJ26 ( 3 )   2022年11月1日

      詳細を見る

      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:TESL-EJ Publications  

      Although an accurate measure of vocabulary size is integral to understanding the proficiency of language learners, the validity of multiple-choice (M/C) vocabulary tests to determine this has been questioned due to users guessing correct answers which inflates scores. In this paper the nature of guessing and partial knowledge used when taking the Vocabulary Size Test (VST) is examined. The analysis evaluates the thought processes of test takers through think-aloud protocols and self-reports. This provides a taxonomy of seven types of guesses used by learners while taking the VST and measures the frequency of their occurrence. Based on qualitative coding, guesses are investigated to determine if they exhibit partial word knowledge which is relevant to the test construct. The findings suggest that both guesses resulting from the use of partial knowledge and random guesses are included in estimates and this has a detrimental effect on test accuracy. The paper concludes that the VST does not provide an accurate measure of the vocabulary necessary for reading due to guessing and the meaning-recognition format. It also suggests that the role of partial knowledge should be considered when producing more sophisticated vocabulary tests in the future.

      DOI: 10.55593/ej.26103a15

      researchmap

    • Taking an English language curriculum online 査読有り

      Steven Asquith, Phoebe Lyon, Kathryn Jurns

      Teaching with technology 2020 JALTCALL   2021年1月

      詳細を見る

    • In-class or online? Investigating student perceptions of asynchronous online lessons. 査読有り

      Kate de Veas, Erin Frazier, Kathryn Jurns, Steven Asquith, Ryan Lege, Phoebe Lyon

      Literacies and Language Education: Research and Practice3   13 - 21   2020年8月

      詳細を見る

    • Developing learning strategies through a multimodal vocabulary project 査読有り

      Steven Asquith

      Teacher Efficacy, Learner Agency. JALT Post-conference Publication 2019   2020年8月

      詳細を見る

    • Developing the skills to be a global learner through a Model United Nations. 査読有り

      Erin Frazier, Steven Asquith

      Literacies and Language Education: Research and Practice2   2 - 12   2019年12月

      詳細を見る

    • Augmented reality as a tool for language learning.

      Erin Frazier, Steven Asquith, Daniel Worden

      Studies in Linguistics and Language Teaching30 ( 1 ) 1 - 12   2019年9月

      詳細を見る

    • A real-world problem-solving project with design thinking

      Daniel Worden, Steven Asquith

      Hawaii TESOL. The Word28 ( 1 ) 26 - 27   2018年9月

      詳細を見る

    • Developing English fluency and a global view through music 査読有り

      Erin Frazier, Daniel Worden, Steven Asquith

      Selected Papers from SUTLF 20171   6 - 20   2018年6月

      詳細を見る

    • Adapting Popular Songs into Short Films

      Steven Asquith

      Hawaii TESOL The Word26 ( 3 ) 7 - 8   2017年5月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Using L1 Semantic Prompts

      Steven Asquith

      The Language Teacher40 ( 6 ) 17 - 18   2016年11月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Adapting Communicative Tests for the JHS Classroom

      Steven Asquith

      The Language Teacher40 ( 4 ) 26 - 28   2016年8月

      詳細を見る

    • Integrating a functional approach with Japanese junior high school teaching practices. 査読有り

      Steven Asquith

          2014年11月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    ▼全件表示

    講演・口頭発表等

    • Designing a CLIL Current News Course

      Steven Asquith

      Thailand TESOL Conference  2024年1月26日 

      詳細を見る

    • Leveraging the Affordances and Contraints of Technology Produces Better CLIL Pedagogy

      Steven Asquith

      57th RELC International Conference  2023年3月14日 

      詳細を見る

    • Shifting Modalities Gives Rise to Better Teaching Materials: The Evolution of a Model United Nations

      Steven Asquith, Erin Frazier

      JALT 2022  2022年11月13日 

      詳細を見る

    • Using Augmented Reality to Embrace Digital Storytelling

      Steven Asquith, Erin Frazier

      EuroCALL 2022  2022年8月18日 

      詳細を見る

    • Taking an English Language Curriculum Online: A Comparative Study.

      Steven Asquith, Phoebe Lyon, Kathryn Jurns

      2020年6月 

      詳細を見る

    • A Vocabulary Learning Strategies Course

      Steven Asquith

      PanSIG 2020  2020年5月 

      詳細を見る

    • An Integrated Approach to Autonomous Vocabulary Learning.

      Steven Asquith, Eric Lynch

      CamTESOL Conference 2020  2020年2月 

      詳細を見る

    • A Multimodal Vocabulary Project

      Steven Asquith

      JALT 2019  2019年11月 

      詳細を見る

    • Wordly Wisdom: A Course in Autonomous Vocabulary Learning Strategies.

      Steven Asquith

      JALT 2019. Vocabulary Symposium  2019年11月 

      詳細を見る

    • AR Classroom Activities: Technological Advantages.

      Erin Frazier, Daniel Worden, Steven Asquith

      JALTCALL Conference 2019.  2019年6月 

      詳細を見る

    • Getting Published in JALT Publications

      Steven Asquith

      Kanda University of International Studies, In house workshop  2018年6月 

      詳細を見る

    • A Design Thinking Project

      Steven Asquith, Daniel Worden

      Hawaii TESOL Conference  2018年2月 

      詳細を見る

    • Bring Augmented Reality into your Classroom with Aurasma.

      Erin Frazier, Steven Asquith

      Kanda University of International Studies. In house workshop  2017年6月 

      詳細を見る

    • Adapting Song Lyrics Effectively Using iMovie

      Steven Asquith, Erin Frazier, Daniel Worden

      JALT Pan SIG Conference 2017  2017年5月20日 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Augmenting learners spoken competencies by adapting songs into short films

      Steven Asquith, Erin Frazier, Daniel Worden

      Hawaii TESOL 2017  2017年2月18日 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Multimodal Shift through Adapting Music

      Sojo University Teaching and Learning Forum  2017年2月2日 

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • A Practical Guide to Developing Learners' Confidence and Ability Through Communicative Speaking Tests'

      Steven Asquith

      Sano Educational Foundation, Kandagaigo Summer English Education Seminars 2016  2016年7月 

      詳細を見る

    • Integrating a functional approach with Japanese junior high school teaching practices.

      Steven Asquith

      JALT 2014 Conference  2014年11月28日 

      詳細を見る

    ▼全件表示

    担当経験のある科目(授業)

    •  
      ESL ( Shane English Schools, Japan )

      詳細を見る

    •  
      ESL ( Ichikawa Board of Education )

      詳細を見る

    •  
      ESL ( Kanda University of International Studies )

      詳細を見る

    所属学協会

    •  
      Japanese Association of Language Teachers

      詳細を見る

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方