2024/04/18 更新

写真b

カーゴス ケリー
カーゴス ケリー
CARGOS, Kelly
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
経営学部 国際経営学科
職名*
助教
研究キーワード
  • Global Englishes

  • English as a Lingua Franca

  • English as an International Language

  • World Englishes

  • 学内職務経歴*
    • 2023年4月 - 現在 
      経営学部   国際経営学科   助教
    • 2023年4月 - 現在 
      経営学研究科   国際経営学専攻 博士課程前期課程   助教
     

    研究分野

    • 人文・社会 / 言語学

    経歴

    • 2023年4月 - 現在 
      立教大学   経営学部 国際経営学科   助教

      詳細を見る

    • 2020年4月 - 2023年3月 
      東京家政大学   グローバル教育センター   特任講師

      詳細を見る

    論文

    • From ELT to GELT: The Feasibility of Global Englishes Language Teaching Curricular Innovation

      Kelly Cargos

      JALT Journal44 ( 1 ) 7 - 32   2022年5月1日

      詳細を見る

      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:The Japan Association for Language Teaching (JALT)  

      Global Englishes (GE) is an inclusive paradigm that recognizes the diversity and fluidity of English use and English users around the world (Rose & Galloway, 2019). GE has inspired a framework for research and teaching known as Global Englishes Language Teaching (GELT). To evaluate the practicality of the GELT framework as a guide for curricular innovation, it is necessary to ascertain whether teachers view GELT as feasible. Building on studies by Cameron and Galloway (2019) and Galloway and Numajiri (2020), the present study investigated in-service teacher views on innovation feasibility and barriers to innovation. A questionnaire was distributed to 27 participants at 3 time conditions, and focus groups were conducted with 16 questionnaire respondents. Findings indicate that in-service teachers perceived GELT innovations to be somewhat feasible, yet various factors were identified as barriers. These results suggest that GELT curriculum innovation is most possible when initiated from the bottom up. Global Englishes(GE)は、世界中の英語使用と英語使用者の多様性と流動性を認識する包括的なパラダイムであり、Global Englishes Language Teaching(GELT)という研究・教育のフレームワークを生み出した(Rose & Galloway, 2019)。本研究では、GELTによるカリキュラム革新の実現可能性とその障壁に関する現職の英語教師の見解について調査した。アンケートは27名の英語教師に対して、3つの違う時期に実施した。フォーカスグループには16名のアンケート回答者を採用した。その結果、GELTによるカリキュラム革新をいくらか実行可能として捉えていた一方で、様々な要因をその障害としてみなしていることがわかった。これらの結果が示唆することは、GELTによるカリキュラム革新はボトムアップ方式が最も可能性があるということである。

      DOI: 10.37546/jaltjj44.1-1

      researchmap

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方