2024/10/07 更新

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デイヴィス ヒュー
デイウ゛ィス ヒュー
DAVIES, Huw
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
研究キーワード
  • Qualitative Research

  • Grounded Theory

  • Sociology

  • Learner Autonomy

  • 学内職務経歴*
    • 2023年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
     

    研究分野

    • 人文・社会 / 図書館情報学、人文社会情報学  / Using MOOCs for language education

    • 人文・社会 / 外国語教育  / Language learning strategies

    • 人文・社会 / 言語学  / Learner autonomy

    • 人文・社会 / 教育社会学  / International student migration

    経歴

    • 2023年4月 - 現在 
      立教大学   外国語教育研究センター設置準備室

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      昭和女子大学   国際学部 英語コミュニケーション学科   非常勤講師

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      電気通信大学   情報理工学域   非常勤講師

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    • 2016年4月 - 2022年3月 
      神田外語大学   学習者オートノミー教育研究所(RILAE)& セルフアクセスラーニングセンター (SALC)   ラーニングアドバイザー   専任講師

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      国名:日本国

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    • 2015年4月 - 2016年3月 
      駒澤大學   グローバル・メディア・スタディーズ学部   非常勤講師

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      国名:日本国

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    • 2008年6月 - 2016年3月 
      Shane Corporation

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      国名:日本国

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    • 2007年1月 - 2007年12月 
      Te Wananga o Aotearoa   Dynaspeak   ESOL Tutor

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      国名:ニュージーランド

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    学歴

    • - 2022年 
      ランカスター大学   教育社会学研究科 博士後期課程   博士後期課程単位取得満期退学

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      国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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    • 2015年 - 2015年 
      The Open University   PGCert Online and Distance Education

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    • 2012年 - 2014年 
      The Open University   MEd Applied Linguistics

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    • 2010年 - 2012年 
      Trinity College London   LCTL Diploma TESOL

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    • 2001年 - 2004年 
      University of Liverpool   BA English Language & Literature

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    委員歴

    • 2023年12月 - 現在 
      学習者ディベロップメント研究部会誌   Journal Steering Group

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      団体区分:学協会

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    • 2011年 - 現在 
      全国語学教育学会   学習者ディベロプメント研究部会

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      団体区分:学協会

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    • 2017年4月 - 2022年3月 
      自立学習教育研究所

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      団体区分:学協会

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    論文

    • Reframing Self-Access: Reviewing the Literature and Updating a Mission Statement for a New Era 査読有り

      Jo Mynard, Dominique Vola Ambinintsoa Razafindratsimba, Phillip A. Bennett, Eduardo Castro, Neil Curry, Huw Davies, Yuri Imamura, Satoko Kato, Scott J. Shelton-Strong, Robert Stevenson, Haruka Ubukata, Satoko Watkins, Isra Wongsarnpigoon, Amelia Yarwood

      Studies in Self-Access Learning Journal13 ( 1 ) 31 - 59   2022年3月29日

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      This paper documents part of the process of preparing to fully reopen the physical Self-Access Learning Center (SALC) in a university in Japan after being somewhat interrupted during two years of the COVID-19 pandemic. Self-access is becoming increasingly complex, multi-faceted and multi-disciplinary and it is necessary to revisit SALC mission statements periodically, particularly after major events or changes. A group of language educators working at the university examined literature and theories from a range of perspectives in order to inform the future directions of the SALC. In a series of meetings over a one-semester period, one or two team members led a guided discussion based on some key papers, talks or other resources related to eight themes. After a semester of such discussions, they returned to the mission statement and re-examined it, making it more theoretically robust and specific, acting as a guide for SALC services for a new era.

      添付ファイル: mynard-et-al.pdf

      DOI: 10.37237/130103

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    • Imagining Fair Language Policies

      Huw Davies

          2021年12月24日

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      記述言語:英語   出版者・発行元:The Learner Development Journal  

      Linguistic disadvantage is a global phenomenon produced by policies which connect languages to nation states. Japan is commonly (and erroneously) seen as a monolingual country, and native-speaker models are endorsed there for learning other languages. In this practice-related review, I contend that a shift to a multilingual perspective can create more harmonious learning spaces, and better achieve the Japanese government’s aims and objectives for education. Using Linguistic Diversity and Social Justice to provide a global perspective on language issues, I explore themes such as language discrimination faced by migrants, and how schools tend to promote monolingual attitudes despite stated commitments to multilingualism. I then refocus these themes and apply them to my situation as a university educator and as a parent. I visualise what ideal multilingual education policies might look like. I argue that a greater focus on fostering participation by all students regardless of proficiency, and greater incorporation of minority cultures and languages into the syllabus would be beneficial. Future scholarly inquiry should examine the objectives of education systems in order to push for language policies that are inclusive.

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    • Imagining Fair Language Policies: A Practice-Related Review of Piller’s Linguistic Diversity and Social Justice 査読有り

      デイヴィス ヒュー

      学習者ディベロップメント研究部会誌5   136 - 146   2021年12月

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      記述言語:英語  

      添付ファイル: ldj-1-5-10-12.26-web.pdf

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    • How self-access centre staff conceptualise learner autonomy: An analysis of survey data

      神田外語大学紀要33   167 - 189   2021年3月

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

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    • A Self-Access Center’s Response to COVID-19: Maintaining Stability, Connectivity, Well-being, and Development During a Time of Great Change 査読有り

      Huw Davies, Isra Wongsarnpigoon, Satoko Watkins, Dominique Vola Ambinintsoa, Rumi Terao, Rob Stevenson, Yuri Imamura, Curtis Edlin, Phillip A. Bennett

      Studies in Self-Access Learning Journal11 ( 3 ) 135 - 147   2020年9月1日

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      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      In 2020, the COVID-19 pandemic created disruption in many of the institutions we regularly rely on, including universities. While disruption may often bring with it a myriad of possible pitfalls, it affords potential opportunities for change and development by reflecting on and modifying practices. In this article, a group of learning advisors and administrators from a self-access center at an international university in Japan reflect on the ruptures we experienced as a result of changes due to unexpectedly working remotely and our attempts to find stability, the pitfalls we sought to avoid, and the opportunities that we found amidst the disruption. Specifically, we illustrate our experiences related to student-led learning communities, self-access curricula, and learning advising, considering the effect on students and advisors alike. We advocate that self-access practitioners actively promote the use of language, encourage the development of communities of learners who focus on their interests, offer full online services even when the center is open, and use the same effective practices whether supporting learners online or offline. Our intention is that this article will help others to support stability, connectivity, and positive development in their own contexts.

      添付ファイル: 4.-davies-et-al.pdf

      DOI: 10.37237/110304

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    • On Advisor Education: Evaluating Departmental Training and Professional Development Practices of Academic Staff in a Japanese University 査読有り

      Huw Davies

      Relay Journal2 ( 2 ) 271 - 291   2019年9月1日

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      掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      This study is an evaluation of the professional development (PD) programme for learning advisors employed in the self-access centre at Kanda University of International Studies in Japan. The research issue investigated was whether the PD activities of advisors allow them to provide appropriate support to students at the University. The implementation of policies, the people and the setting were all considered in building an understanding of what may make the programme work. The framework used to understand this programme is realist evaluation (Pawson & Tilley, 1997), in which theories related to the initial research issue were refined and developed to offer new perspectives. Results suggest that initial training aids advisors in supporting students, but that future implementation decisions are needed for the mentoring element of the programme and on whether more peer observation should take place. The implication that informal discussion among the workgroup and the freedom to choose personal PD journeys are fundamental drivers of effective practice is a finding that may be applied to other teacher and advisor education settings.

      添付ファイル: 3.RJ 2(2) On Advisor Education.pdf

      DOI: 10.37237/relay/020203

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    • Shifting Roles in Continuous Advising Sessions 査読有り

      Huw Davies, Robert Stevenson, Isra Wongsarnpigoon

      Relay Journal2 ( 1 ) 69 - 72   2019年1月1日

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      DOI: 10.37237/relay020110

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    • How can I be myself?: The life story of a language learner from Korea 招待有り 査読有り

      Nakai with, Rutson-Griffiths, Davies

      学習の学習24 ( 2 ) 1 - 9   2017年6月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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    • Pursuing autonomy through dialogue 査読有り 国際誌

      Huw Davies

      LLT Journal19 ( 2 ) 89 - 95   2016年10月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      DOI: 10.24071/llt.2016.190203

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    • Book review: Social dimensions of autonomy in language learning. Garold Murray (Ed.) 査読有り

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      JALT Journal38 ( 1 ) 51 - 53   2016年5月

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      記述言語:英語   出版者・発行元:Japan Association for Language Teaching  

      添付ファイル: JALT Journal 38.1 Review.pdf

      CiNii Article

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    • Promoting self-reflection and strategy use with the strategy tree 査読有り

      Huw Davies

      Learning Learning22 ( 2 ) 50 - 59   2015年10月

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      記述言語:英語  

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    • “Now Maybe I Feel Like Trying”: Engaging Learners Using a Visual Tool 査読有り

      Huw Davies

      SiSAL Journal5 ( 3 ) 277 - 293   2014年9月

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      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

      DOI: 10.37237/050307

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    MISC

    • Introduction

      Huw Davies, Jo Mynard

      Studies in Self-Access Learning Journal12 ( 4 ) 317 - 318   2021年12月24日

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      記述言語:英語   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      We hope you enjoy the three articles and two reviews in this issue. We were inspired by the innovative research approaches, for example, visual narratives (Howard et al.; Kashiwa), in-depth interviews (Kashiwa; Lavolette & Claflin), and learning space analysis using typologies (Lavolette & Claflin). The authors also highlight the important roles of peers in the learning process (Waluyo & Panmei; Howard et al.; Kashiwa).

      添付ファイル: introduction-1.pdf

      DOI: 10.37237/120401

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    • Editorial

      Huw Davies

      Relay Journal3 ( 2 ) 146 - 149   2020年9月1日

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      記述言語:英語   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      We pleased to announce the publication of Volume 3, Issue 2 of the Relay Journal. In this issue, we are proud to introduce articles written by authors throughout the spectrum of the educational field such as language teachers, language learners, directors of self-access centres, learning advisors, and more. We also encourage you to not only read the articles published in the Relay Journal but participate in the wider discussion of learner and teacher autonomy by sharing your thoughts in the comments section below the papers you read. Please view the Relay Journal as a dynamic space where you can engage with the authors and other readers.

      DOI: 10.37237/relay/030201

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    • Introduction to the Column: Exploring Individual Differences Through Case Studies 招待有り

      Huw Davies

      Relay Journal2 ( 1 ) 102 - 103   2019年1月1日

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      記述言語:英語   出版者・発行元:Kanda University of International Studies  

      DOI: 10.37237/relay/020114

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    書籍等出版物

    講演・口頭発表等

    • Shaping self-awareness, introspection and resilience: Why language learners need training in reflective writing

      Huw Davies, Amelia Yarwood

      The Asian Conference on Language (ACL2022), Tokyo  2022年3月26日 

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      開催年月日: 2022年3月25日 - 2022年3月27日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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    • Fostering sustainable reflective writing: Developing pedagogical materials for self-directed learning

      Huw Davies, Amelia Yarwood

      HKERA-APERA International Conference 2021, The Chinese University of Hong Kong (Online)  2021年12月10日 

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      開催年月日: 2021年12月9日 - 2021年12月11日

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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    • The Importance of Journaling in Self-Access Learning: Encouraging a Learner's Transformative and Critical Reflections

      Huw Davies, Yuta Homma

      Landmarks in SALC Contexts. Thinking Back, Moving Forward.  2021年6月25日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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    • An Evaluation of an Advisor Professional Development Programme 招待有り

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Teacher/Advisor Education for Learner Autonomy, Kanda University of International Studies, Chiba  2019年6月28日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      Implications that may be informative for other teacher and advisor education settings is that informal discussion among the workgroup and the freedom to choose personal PD journeys are fundamental drivers of effective practice. The research issue investigated was whether the PD activities of advisors allow them to provide appropriate support to students. Results suggest that initial training benefits from being delivered in a variety of ways, but that future implementation decisions are needed for the mentoring element of the programme, and a shared advising philosophy needs discussion.

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    • Using MOOCs in class to meet students' needs and expectations 国際会議

      Davies, H, Stevenson, R

      6th Annual Conference on Global Higher Education, Lakeland University, Tokyo  2019年6月8日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      University graduates require autonomous learning skills and cross-cultural communication experience in order to navigate the changing landscape of the twenty-first century workplace. Additionally, students desire content that is personally relevant to their interests and their future. In this poster session, the presenters introduce an English elective course they currently teach, in which students study independently on a massive open online course (MOOC) and keep a reflective journal focused on their learning development and the strategies they use. Studying on a MOOC allows students to access content from other universities around the world, learn about a topic that interests them, and interact with other learners and teachers. The journal allows students to track their own progress and analyze their learning habits, and is the catalyst for small-group peer discussion in class. The students are not graded on their performance in their chosen MOOC, but on the completion of their journal and their participation in peer discussions. However, many students do choose to complete their courses and do further online study. The presenters argue that embedding MOOC study in the curriculum is a way to make university classes more relevant and to meet students’ needs and motivations, and that this approach is widely applicable beyond the field of language education in which they work.

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    • Inclusiveness for non-Japanese learners of English 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      JALT2018: Diversity and Inclusion, Shizuoka  2018年11月25日 

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      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

      Student bodies at universities in Japan are becoming increasingly cosmopolitan and diverse, but I argue that more needs to be done to make university life more welcoming for students from overseas. With a declining birth rate, Japan’s higher education sector has had a decreasing intake of local high school graduates year on year. One option to make up for this shortfall is to recruit students from neighbouring countries, and presently the majority of student visa holders come from China (Coates, 2015), but the extent to which these students are included is disputable. In this presentation, I explore the identity development of students from China who major in English at a university in Japan and postulate on how their inclusion might be maximised. I draw upon Bourdieu’s notion of divided habitus and Bhabha’s concept of third space to investigate how these students fit into the wider analysis of people negotiating their identity outside the community they grew up in. Looking forward, I advocate a shift in attitude from language educators to ensure that non-traditional students such as those from China are valued and seen to enrich the English learning environment they find themselves in. I also discuss the future of this work in progress and, through discussion with other participants and audience members, plan to detail the next stage of this research project.

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    • Student migration and TEFL: Chinese learners of English at university in Japan 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Asia TEFL 2018, University of Macau  2018年6月29日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      I argue that the needs of these students, and the knowledge they bring, are not always valued in English-learning settings at their universities. I recommend that steps need to be taken to ensure students migrating within Asia are seen as being in a position of strength, with a global outlook that can enrich the local environment.

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    • Responding to non-participation with a language policy 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      CamTESOL-UECA Regional ELT Research Symposium, Phnom Penh, Cambodia  2018年2月9日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      This paper uses Nancy Fraser framework of participatory parity to explore issues surrounding non-adherence to language policy in a self-access learning centre (SALC) at a university in Japan, in order to ensure any policy reshape is just, and meets the needs of “all subjected”. The SALC has been part of campus life for a number of years and was an English-only space until being moved to a new building recently. The rationale behind this move was to create a more inclusive space that would be welcoming for students majoring in subjects other than English. Following student and staff focus groups and student surveys, a policy was formulated whereby the first floor of the new building is multilingual and the second floor an English space. However, since the new centre opened, while visitor numbers have increased significantly, participation in terms of compliance with this policy has been limited. In spite of this, I contend that rigidly enforcing an English-only policy is inappropriate because, as Fraser has suggested, obtaining justice means ensuring everyone the opportunity to participate as peers; language policy is a political, rather than a technical matter. I discuss results of surveys that asked students their needs from the SALC pre- and post-move and usage data from the two buildings, and juxtapose these against participatory parity theory, to determine the previously misunderstood connections between language policy and equity. The implication is that interaction between students in the SALC as equals is of greater importance than reforming and reinforcing language policy.

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    • Revisiting Rebecca Oxford’s Teaching and Researching Language Learning Strategies 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Evaluating Autonomous Language Learning, Kanda University of International Studies, Chiba  2017年11月16日 

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      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

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    • Participatory parity as a lens for reviewing language policy in a Japanese university self-access center 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Asian Symposium on Education, Equity and Social Justice, Hiroshima  2017年9月2日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      This presentation uses Nancy Fraser’s framework of participatory parity to explore issues surrounding non-adherence to language policy in a self-access learning center (SALC) at a university in Japan, in order to ensure any policy reshape meets the needs of students, the university and wider society. The SALC has been an established part of campus life for a number of years and was an English-only space until being moved to a new building this year. The rationale behind this move was to create a more inclusive space that would be welcoming for students majoring in subjects other than English. Following student and staff focus groups and student surveys, a policy was formulated whereby the first floor of the new building is multilingual and the second floor an English space. However, since the new center opened, participation in terms of compliance with this policy has been limited, while the number of students in the SALC has increased significantly. Fraser has suggested that obtaining justice means allowing everyone to participate as peers, so I contend that rigidly enforcing an English-only policy is inappropriate. I discuss results of surveys that asked students their needs from the SALC pre- and post-move, usage data from the two buildings and observations on how learners use the space, and juxtapose these against participatory parity theory, to determine the previously misunderstood connections between language policy and equity. The implications are that if adopting a policy is worthwhile, development of the policy in educational settings should be democratic and dialogic.

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    • Rising to the challenge: Bridging the gap between a tour and a cooperative learning experience 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      CCLT3  2016年12月18日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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    • Evaluating freshman orientation to a SAC 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      JASAL 2016, Kobe  2016年12月10日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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    • Pursuing autonomy through dialogue 国際会議

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      LLTC, Yogyakarta, Indonesia  2016年10月21日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      In a self-access centre at a university in Japan, language learners create and implement individual learning plans. This presentation will show how reflective dialogue (Kato & Mynard, 2016) is used to encourage these learners to pursue their language goals and become increasingly less reliant on direction from the teacher. Firstly I will clarify what I mean by autonomy and briefly introduce the setting, giving an overview of the self-access centre and outlining the ways learners use it. Next, I will show some examples of learners at different stages on their journey to autonomy. Finally, I will explain why guiding learners through dialogue is an appropriate way to challenge meanings and raise consciousness, and move learners towards managing their own language learning.

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    • How can analytics inform the way we learn?

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Creating Community Learning Together 2, Tokyo  2015年12月13日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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    • Silent community: High engagement with little active participation

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      Creating Community Learning Together, Tokyo  2014年12月14日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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    • Learner Development Across Borders

      Hurrell et al

      JALT 2014 Conversations Across Borders: 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Tsukuba  2014年11月23日 

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      開催年月日: 2014年11月21日 - 2014年11月25日

      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

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    • Using podcasting to encourage creative L2 production

      Huw Davies, ヒュー デイヴィス

      JALTCALL 2014: New Horizons in CALL, Nagoya  2014年6月8日 

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      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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    • 英語学習者のストラテジー・ツリー

      発表者, 阿部真由, ヒュー・デイヴィス, 吉牟田聡美

      映画英語教育学会(ATEM)東日本支部春季例会プログラム  2014年3月9日 

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      記述言語:日本語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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    • Learning advice to foster self-regulation

      Huw Davies, Mayumi Abe, Satomi Yoshimuta

      LD20—Exploring Learner Development: Practices, Pedagogies, Puzzles and Research  2013年11月24日 

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      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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    • Transitions in the Lives of Learners and Teachers

      Hurrell et al

      JALT 2013 Learning is a Lifelong Voyage: 39th Annual International Conference, Kobe, Japan  2013年10月27日 

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      開催年月日: 2013年10月25日 - 2013年10月28日

      記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

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    担当経験のある科目(授業)

    • 2024年9月 - 現在 
      CLIL Seminars: Intercultural Communication ( 立教大学 )

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      科目区分:学部教養科目  国名:日本国

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    • 2024年4月 - 現在 
      Multimodal Communication in English ( 立教大学 )

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      科目区分:学部教養科目  国名:日本国

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    • 2023年9月 - 現在 
      英語リーディング&ライティング2(W) ( 立教大学 )

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    • 2023年9月 - 現在 
      英語プレゼンテーション ( 立教大学 )

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    • 2023年9月 - 現在 
      英語ディベート ( 立教大学 )

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    • 2023年4月 - 現在 
      英語リーディング&ライティング1(R) ( 立教大学 )

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    • 2023年4月 - 現在 
      英語ディスカッション ( 立教大学 )

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    • 2023年9月 - 2024年3月 
      TOEIC 1 (reading) ( 立教大学 )

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      科目区分:学部教養科目  国名:日本国

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    • 2023年9月 - 2024年3月 
      TOEIC 1 (listening) ( 立教大学 )

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      科目区分:学部教養科目  国名:日本国

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    • 2023年4月 - 2023年8月 
      English Communication I ( 立教大学 )

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      科目区分:学部教養科目  国名:日本国

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    • 2022年9月 - 2023年3月 
      英語コミュニケーション ( 日本女子大学 )

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    • 2022年9月 - 2023年3月 
      アクティブ英語 ( 日本女子大学 )

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    • 2022年9月 - 2023年3月 
      チュートリアル英語Ⅲ ( 和洋女子大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Academic Spoken English II ( 電気通信大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Academic English for the 2nd Year II ( 電気通信大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Academic English for the 2nd Year I ( 電気通信大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Academic Speaking and Listening ⅠI ( 昭和女子大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Writing across the World ( 昭和女子大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Reading across the World ( 昭和女子大学 )

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    • 2022年4月 - 2023年3月 
      Academic Speaking and Listening Ⅰ ( 昭和女子大学 )

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    • 2016年9月 - 2022年3月 
      Effective Learning Module 2 ( 神田外語大学 )

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    • 2016年4月 - 2022年3月 
      Effective Learning Module 1 ( 神田外語大学 )

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    • 2021年4月 - 2021年8月 
      Effective Language Learning Course 1 ( 神田外語大学 )

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    • 2019年4月 - 2019年8月 
      English for Multicultural Communication: Experience Online Learning in English ( 神田外語大学 )

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    • 2018年9月 - 2019年3月 
      Effective Language Learning Course 1 ( 神田外語大学 )

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    • 2018年4月 - 2019年3月 
      EIC III: English for Borderless Online Learning ( 神田外語大学 )

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    • 2017年9月 - 2018年3月 
      Effective Language Learning Course 2 ( 神田外語大学 )

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    • 2017年4月 - 2018年3月 
      EISO III: Study Abroad in Japan ( 神田外語大学 )

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    • 2016年4月 - 2017年1月 
      Effective Language Learning Course 1 ( 神田外語大学 )

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    • 2015年4月 - 2016年3月 
      Oral Communication II ( 駒澤大学 )

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    所属学協会

    • 2020年4月 
      大学英語教育学会

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    •  
      Japan Association of Self-Access Learning (JASAL)

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    •  
      THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING

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    •  
      International Sociological Association

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    学術貢献活動

    • Column Editor

      審査・評価, 査読

      Relay Journal  2018年1月 - 2022年3月

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      種別:査読等 

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    • Co-editor

      審査・評価, 査読

      Studies in Self-Access Learning Journal  2021年12月

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      種別:査読等 

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    • Co-editor

      審査・評価, 査読

      Relay Journal  2020年9月

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      種別:査読等 

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    • Reviewer

      査読

      Literacies and Language Education Journal  2018年 - 2019年

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      種別:査読等 

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    社会貢献活動

    • A history of Wales: Castles, industry, and sport

      パネリスト, 講師, 企画

      英国ウェールズ政府  2021年1月5日 - 2021年1月8日

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      種別:セミナー・ワークショップ

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    • ニュージーランド

      講師

      和洋女子大学  Travelling abroad online  2020年9月1日

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      種別:出前授業

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    • グローバルサマーセミナー

      講師

      全国外大連合  2019年7月1日 - 2019年8月27日

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      種別:セミナー・ワークショップ

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    • ラグビーとラグビーワールドカップについて / Building a Conversation

      講師

      徳島県教育委員会  AWA スペシャル体験サポーター  2019年7月13日

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      対象: 高校生

      種別:出前授業

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    • The history, laws and countries of rugby

      出演, 講師, 寄稿

      全国外大連合  ラグビーワールドカップ2019™ 国際交流入門講座  2018年8月1日 - 2018年12月14日

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      種別:セミナー・ワークショップ

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