Qualitative Research
Grounded Theory
Sociology
Learner Autonomy
-
2023年4月 - 現在外国語教育研究センター 教育講師
研究者詳細
2024/10/07 更新
Qualitative Research
Grounded Theory
Sociology
Learner Autonomy
人文・社会 / 図書館情報学、人文社会情報学 / Using MOOCs for language education
人文・社会 / 外国語教育 / Language learning strategies
人文・社会 / 言語学 / Learner autonomy
人文・社会 / 教育社会学 / International student migration
国名:日本国
国名:日本国
国名:日本国
国名:ニュージーランド
国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
Reframing Self-Access: Reviewing the Literature and Updating a Mission Statement for a New Era 査読有り
Jo Mynard, Dominique Vola Ambinintsoa Razafindratsimba, Phillip A. Bennett, Eduardo Castro, Neil Curry, Huw Davies, Yuri Imamura, Satoko Kato, Scott J. Shelton-Strong, Robert Stevenson, Haruka Ubukata, Satoko Watkins, Isra Wongsarnpigoon, Amelia Yarwood
Studies in Self-Access Learning Journal13 ( 1 ) 31 - 59 2022年3月29日
Imagining Fair Language Policies
Huw Davies
2021年12月24日
Imagining Fair Language Policies: A Practice-Related Review of Piller’s Linguistic Diversity and Social Justice 査読有り
デイヴィス ヒュー
学習者ディベロップメント研究部会誌5 136 - 146 2021年12月
How self-access centre staff conceptualise learner autonomy: An analysis of survey data
神田外語大学紀要33 167 - 189 2021年3月
A Self-Access Center’s Response to COVID-19: Maintaining Stability, Connectivity, Well-being, and Development During a Time of Great Change 査読有り
Huw Davies, Isra Wongsarnpigoon, Satoko Watkins, Dominique Vola Ambinintsoa, Rumi Terao, Rob Stevenson, Yuri Imamura, Curtis Edlin, Phillip A. Bennett
Studies in Self-Access Learning Journal11 ( 3 ) 135 - 147 2020年9月1日
On Advisor Education: Evaluating Departmental Training and Professional Development Practices of Academic Staff in a Japanese University 査読有り
Huw Davies
Relay Journal2 ( 2 ) 271 - 291 2019年9月1日
Shifting Roles in Continuous Advising Sessions 査読有り
Huw Davies, Robert Stevenson, Isra Wongsarnpigoon
Relay Journal2 ( 1 ) 69 - 72 2019年1月1日
How can I be myself?: The life story of a language learner from Korea 招待有り 査読有り
Nakai with, Rutson-Griffiths, Davies
学習の学習24 ( 2 ) 1 - 9 2017年6月
Pursuing autonomy through dialogue 査読有り 国際誌
Huw Davies
LLT Journal19 ( 2 ) 89 - 95 2016年10月
Book review: Social dimensions of autonomy in language learning. Garold Murray (Ed.) 査読有り
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
JALT Journal38 ( 1 ) 51 - 53 2016年5月
Promoting self-reflection and strategy use with the strategy tree 査読有り
Huw Davies
Learning Learning22 ( 2 ) 50 - 59 2015年10月
“Now Maybe I Feel Like Trying”: Engaging Learners Using a Visual Tool 査読有り
Huw Davies
SiSAL Journal5 ( 3 ) 277 - 293 2014年9月
Introduction
Huw Davies, Jo Mynard
Studies in Self-Access Learning Journal12 ( 4 ) 317 - 318 2021年12月24日
Editorial
Huw Davies
Relay Journal3 ( 2 ) 146 - 149 2020年9月1日
Introduction to the Column: Exploring Individual Differences Through Case Studies 招待有り
Huw Davies
Relay Journal2 ( 1 ) 102 - 103 2019年1月1日
Promoting reflection on language learning : lessons from a university setting 査読有り
Curry, Neil, Lyon, Phoebe, Mynard, Jo( 担当: 分担執筆)
Multilingual Matters 2023年 ( ISBN:9781800415584 )
Shaping self-awareness, introspection and resilience: Why language learners need training in reflective writing
Huw Davies, Amelia Yarwood
The Asian Conference on Language (ACL2022), Tokyo 2022年3月26日
Fostering sustainable reflective writing: Developing pedagogical materials for self-directed learning
Huw Davies, Amelia Yarwood
HKERA-APERA International Conference 2021, The Chinese University of Hong Kong (Online) 2021年12月10日
The Importance of Journaling in Self-Access Learning: Encouraging a Learner's Transformative and Critical Reflections
Huw Davies, Yuta Homma
Landmarks in SALC Contexts. Thinking Back, Moving Forward. 2021年6月25日
An Evaluation of an Advisor Professional Development Programme 招待有り
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Teacher/Advisor Education for Learner Autonomy, Kanda University of International Studies, Chiba 2019年6月28日
Using MOOCs in class to meet students' needs and expectations 国際会議
Davies, H, Stevenson, R
6th Annual Conference on Global Higher Education, Lakeland University, Tokyo 2019年6月8日
Inclusiveness for non-Japanese learners of English 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
JALT2018: Diversity and Inclusion, Shizuoka 2018年11月25日
Student migration and TEFL: Chinese learners of English at university in Japan 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Asia TEFL 2018, University of Macau 2018年6月29日
Responding to non-participation with a language policy 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
CamTESOL-UECA Regional ELT Research Symposium, Phnom Penh, Cambodia 2018年2月9日
Revisiting Rebecca Oxford’s Teaching and Researching Language Learning Strategies 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Evaluating Autonomous Language Learning, Kanda University of International Studies, Chiba 2017年11月16日
Participatory parity as a lens for reviewing language policy in a Japanese university self-access center 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Asian Symposium on Education, Equity and Social Justice, Hiroshima 2017年9月2日
Rising to the challenge: Bridging the gap between a tour and a cooperative learning experience 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
CCLT3 2016年12月18日
Evaluating freshman orientation to a SAC 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
JASAL 2016, Kobe 2016年12月10日
Pursuing autonomy through dialogue 国際会議
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
LLTC, Yogyakarta, Indonesia 2016年10月21日
How can analytics inform the way we learn?
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Creating Community Learning Together 2, Tokyo 2015年12月13日
Silent community: High engagement with little active participation
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
Creating Community Learning Together, Tokyo 2014年12月14日
Learner Development Across Borders
Hurrell et al
JALT 2014 Conversations Across Borders: 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Tsukuba 2014年11月23日
Using podcasting to encourage creative L2 production
Huw Davies, ヒュー デイヴィス
JALTCALL 2014: New Horizons in CALL, Nagoya 2014年6月8日
英語学習者のストラテジー・ツリー
発表者, 阿部真由, ヒュー・デイヴィス, 吉牟田聡美
映画英語教育学会(ATEM)東日本支部春季例会プログラム 2014年3月9日
Learning advice to foster self-regulation
Huw Davies, Mayumi Abe, Satomi Yoshimuta
LD20—Exploring Learner Development: Practices, Pedagogies, Puzzles and Research 2013年11月24日
Transitions in the Lives of Learners and Teachers
Hurrell et al
JALT 2013 Learning is a Lifelong Voyage: 39th Annual International Conference, Kobe, Japan 2013年10月27日
科目区分:学部教養科目 国名:日本国
科目区分:学部教養科目 国名:日本国
科目区分:学部教養科目 国名:日本国
科目区分:学部教養科目 国名:日本国
科目区分:学部教養科目 国名:日本国
Column Editor
審査・評価, 査読
Relay Journal 2018年1月 - 2022年3月
Co-editor
審査・評価, 査読
Studies in Self-Access Learning Journal 2021年12月
Co-editor
審査・評価, 査読
Relay Journal 2020年9月
Reviewer
査読
Literacies and Language Education Journal 2018年 - 2019年
A history of Wales: Castles, industry, and sport
パネリスト, 講師, 企画
英国ウェールズ政府 2021年1月5日 - 2021年1月8日
ニュージーランド
講師
和洋女子大学 Travelling abroad online 2020年9月1日
グローバルサマーセミナー
講師
全国外大連合 2019年7月1日 - 2019年8月27日
ラグビーとラグビーワールドカップについて / Building a Conversation
講師
徳島県教育委員会 AWA スペシャル体験サポーター 2019年7月13日
The history, laws and countries of rugby
出演, 講師, 寄稿
全国外大連合 ラグビーワールドカップ2019™ 国際交流入門講座 2018年8月1日 - 2018年12月14日