2024/10/07 更新

写真b

ウエノ アビーバ
上野 アビーバ
UENO Aviva
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
研究キーワード
  • Reflective Practice

  • Teacher Collaboration

  • Professional Development

  • Learner Motivation

  • 学内職務経歴*
    • 2023年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
     

    学歴

    • 2011年3月 - 2013年3月 
      Anaheim University   Masters in TESOL program

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    • 1982年9月 - 1986年5月 
      Connecticut College   Asian Studies

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    • 1978年9月 - 1982年5月 
      E.O. Smith High school

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    論文

    • Why Teachers Should Use Journals in Their Reflective Practice Throughout Their Teaching Career

      Aviva Ueno

      Journal of Multilingual Pedagogy and Practice4   26 - 35   2024年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

      添付ファイル: JMPP(2024_Vol.4)_3_Ueno.pdf

      researchmap

    • Epiphanies in Practice: How Good Friends Can Become Critical Friends. In Cultivating Professional Development Through Critical Friendship and Reflective Practice: Cases From Japan

      Ueno, A, Yoshida, A

          109 - 133   2023年10月20日

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Candlin & Mynard ePublishing Limited  

      Cultivating Professional Development through Critical Friendship and Reflective Practice: Cases from Japan, edited by Adrianne Verla Uchida and Jennie Roloff Rothman, shows us an innovative bottom-up approach to professional development for educators. A critical friendship is where “two teachers come together willingly to explore facets of their development as decided by the friends” (Farrell, Foreword). These individuals might be colleagues, close friends or acquaintances who are an “invaluable, integral aspect of your personal growth as a professional” (Verla Uchida & Roloff-Rothman, Introduction). This volume enhances our knowledge of reflective practice and makes a valuable contribution to the field. The editors and contributing authors show how reflective practice can foster critical friendships as a means of professional development for educators. The book consists of 11 chapters, organized into three parts, based on the type of critical friendship: intra-institutional friendships (those at the same institution), inter-institutional friendships (cross-institutional friendships), and those extra-institutional friendships (friendships that evolved beyond institutions). The editors draw on Farrell’s (2019) six reflective principles to examine how the critical friendship framework possesses a flexibility that fosters meaningful and supportive professional relationships. Although the chapters detail critical friendships in Japan, the themes are equally relevant for educators elsewhere. The context-specific and detailed documentation of the contributors’ stories makes the volume a valuable and inspiring resource for any educator. The volume will undoubtably prompt readers to nurture and reflect on their own critical friendships.

      DOI: 10.47908/27

      researchmap

    • Intensive, In-Person Presenting as In-Depth Professional Development: Notes from TESOL 2023, for TESOL 2024

      Ueno, A, Curtis, A

      TEIS Newsletter, TESOL International Association   2023年6月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

      researchmap

    • Continuing Professional Development Through Self-Observation Using Zoom Videos

      Ueno, A

      TEIS Newsletter, TESOL International Association   2023年3月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Using Authentic Materials to Customize Course Content

      Ueno, A

      ICIS Newsletter, TESOL International   2022年12月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Using the Senpai/Kohai Relationship to Motivate Japanese English Language Learners

      Ueno, A

          2021年12月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • An Interview with Dr. Andy Curtis

      The Language Teacher45 ( 3 )   2021年5月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • Using Native Language Culture to Overcome Resistance to Writing in the Second Language Classroom

      Ueno, A

      SLWIS Newsletter, TESOL International Association   2020年10月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • An Interview with Dr. Ken Beatty

      Ueno, A

      The Language Teacher44 ( 2 )   2020年3月

      詳細を見る

      記述言語:英語  

      researchmap

    • What Makes Language Learners Succeed Online?

      Ueno, A

      PANSIG Journal 2018   2019年2月

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

      researchmap

    • Connecting the Dots and Making a Difference

      Ueno, A

      Explorations in Teacher Development25 ( 2 )   2018年12月

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

      researchmap

    ▼全件表示

    講演・口頭発表等

    • Discoveries and Transformations through a Critical Friendship

      Aviva Ueno

      TESOL 2023 International Convention & English Language Expo  2023年3月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Self-observation using Zoom Videos and Teaching Journals as a form of Reflective Practice

      Aviva Ueno

      The IAFOR International Conference on Education in Hawaii (IICE) 2023  2023年1月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Using Zoom Class Recordings and Teaching Journals for Reflective Practice

      Aviva Ueno

      TESOL 2022 International Convention & English Language Expo  2022年3月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Using L1 Culture to Motivate L2 Language Learners

      Aviva Ueno

      JALT 2021 International Virtual Conference: Reflections and New Perspectives  2021年11月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Using Japanese Culture to Motivate English Language Learners

      Aviva Ueno

      17th Annual CamTESOL International Virtual Conference  2021年2月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Increasing Learner-Instructor Interaction Through Blended Learning: Computer- Mediated Communication in ELT

      Aviva Ueno

      40th Thai TESOL & PAC International Conference: Harmony in Diversity: ELT in Transcultural Society  2020年2月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Flipped Learning: Creating Flexible Classrooms 招待有り

      Dr. Ken Beatty, Aviva Ueno

      JALT 2019 International Conference: Teacher Efficacy, Learner Agency  2019年11月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

      researchmap

    • Maximizing Communication Through Blended Learning

      Aviva Ueno

      JALT PANSIG Conference 2019  2019年5月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • The Benefits of Integrating Skype into an Academic English Program

      Aviva Ueno

      SEAMEO RETRAC 9th International Conference on TESOL: Breakthroughs in English Language Teaching in the 21st Center  2018年8月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Connecting the Dots and Making a Difference

      Aviva Ueno

      EFL Teacher Journeys Conference 2018  2018年6月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • What Makes Language Students Succeed Online

      Aviva Ueno

      PanSIG 2018 Conference  2018年5月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Keeping Language Learners Learning Online

      Aviva Ueno

      14th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching  2018年2月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Blended English Language Learning (BELL): Blended On-Site Teaching in a University Academic English Program with Distance Learning

      Aviva Ueno

      JALT CUE Conference  2015年9月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Falling Down the Rabbit Hole: Expectations, realities and outcomes in an online learning environment

      Aviva Ueno

      KOTESOL-KAFLE International Conference  2014年10月 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    ▼全件表示

    担当経験のある科目(授業)

    • 2023年4月 - 現在 
      教育講師 ( 立教大学 )

      詳細を見る

    • 2015年4月 - 2023年3月 
      助教 ( 明治学院大学国際学部 )

      詳細を見る

    • 2012年4月 - 2015年3月 
      非常勤講師 ( 関東学院大学 )

      詳細を見る

    • 2010年4月 - 2015年3月 
      非常勤講師 ( 明治学院大学国際学部 )

      詳細を見る

    • 2001年4月 - 2014年3月 
      非常勤講師 ( 慶應義塾湘南藤沢 )

      詳細を見る

    • 2005年4月 - 2011年3月 
      非常勤講師 ( 明治学院大学教養教育センター )

      詳細を見る

    • 1997年4月 - 2006年3月 
      非常勤講師 ( ECC外語学院 )

      詳細を見る

    • 1988年4月 - 1997年3月 
      チーフ・コーディネーター、ティーチャートレーナー ( ECC外語学院 )

      詳細を見る

    • 1987年4月 - 1988年3月 
      English Instructor ( ECC Foreign Language Institute )

      詳細を見る

    ▼全件表示

    所属学協会

    • 2018年4月 - 現在 
      TESOL International Association

      詳細を見る

    • 2010年4月 - 現在 
      Japan Association of Language Teachers (JALT)

      詳細を見る

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方