2025/10/05 更新

写真b

テヴズーシミズ ジェニファ マリ
テヴズ-シミズ ジェニファ マリ
TOEWS-S.,JENNIFER M.
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
学位
芸術学修士 ( 2011年3月   上智大学 ) / Bachelor of Arts ( 1999年4月   Providence University College )
連絡先
メールアドレス
学内職務経歴*
  • 2025年4月 - 現在 
    外国語教育研究センター   教育講師
プロフィール

 

研究分野

  • 人文・社会 / 教育心理学

  • 人文・社会 / 教育工学  / OER (Open Education Resources), collaborative learning, co-creative institutional collaboration, learner agency

  • その他 / その他

受賞

  • 2011年11月  
    University of Cambridge  ESOL Examinations Round 3 Funding Award  ESOL Examinations Round 3 Funding Award
     
    Jennifer Toews-Shimizu

    詳細を見る

論文

  • The Effects of Individual-Level and Group-Level Trust on Willingness to Communicate in the Group Language Learning 査読有り

    Takehiko Ito, Mariko Furuyabu, Jennifer Toews-Shimizu

    Frontiers in Education7   2022年5月26日

    詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Frontiers Media SA  

    This study examined the effects of individual-level and group-level trust on willingness to communicate (WTC) in a second language, targeting Japanese university students in a group-language (English) learning setting. Although the effects of group language learning on students’ learning attitudes and the effects of trust on WTC in a second language have been examined extensively, no study has examined group-level factors in a group-language learning setting. A questionnaire survey was conducted thrice per semester. Multilevel analysis found that individual-level trust in group members positively influenced individual-level WTC in English, and group-level trust in group members also positively influenced group-level WTC in English repeatedly through one semester. Moreover, the degree of group-level WTC in English changed after the mid-semester. This study contributes to the literature on group-language learning, and has implications for language education where educators must be mindful not only of each student’s characteristics but also of each group’s characteristics to enhance their performance.

    DOI: 10.3389/feduc.2022.884388

    researchmap

  • Young Learner Perceptions of Test Taking in Japan 査読有り

    Jennifer Toews-Shimizu

    JASELE Journal Special Edition   2016年

    詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: Young Learner Perceptions of Test Taking in Japan paper ToewsShimizu J.pdf

    researchmap

  • Young Learner Perceptions of Test-Taking: Pre and Post Test Comparisons 査読有り

    Jennifer Toews-Shimizu

    Research Notes54   2013年

    詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: cambridge.pdf

    researchmap

  • Japan’s Rice Industry in the Aftermath of a disaster, Japanese farmers and Consumers Struggle to Overcome the Lingering Effects of the Earthquake that Struck Fukushima 査読有り

    Rice Today   2012年

    詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Rice in Japan.pdf

    researchmap

  • Foreign Language Anxiety in Young Learners: Looking Beyond Its Effects on Performance

    Jennifer Toews-Shimizu

    Sophia TESOL Forum4   2011年

    詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語  

    添付ファイル: FORUM 2011 Submission. Effects of FLA on language processing. Toews copy.doc

    researchmap

  • The Role of Mr. Rabbit on Test Anxiety

    Jennifer Toews-Shimizu

    Sophia TESOL Forum3   2010年

    詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

    添付ファイル: Jennifer Toews Shimizu. Mr. Rabbit. 2nd sub to FORUM (edited by watanabe) 2010_3_7.doc

    researchmap

▼全件表示

書籍等出版物

  • Japan’s Farmer: Coping with the aftermath

    Jennifer Toews-Shimizu( 担当: 単著 ,  範囲: Writer)

    The Western Producer  2011年5月 

    詳細を見る

講演・口頭発表等

  • Co-Creating and Contextualizing Global Studies Content: A Journey in Teacher and Student Engagement

    JALT Teacher’s Stories Conference  2024年10月 

    詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Employing OER materials in Language Classes Co-creating engaging learning environments for nursing students

    Ken Ochi, Doug Strable, Jennifer Toews-Shimizu

    JANET Conference  2023年6月 

    詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Engaging Students in Collaborative Teacher/Student OER

    Jennifer Toews-Shimizu

    Yokohama JALT: Tech MyShare  2022年6月 

    詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • BricolageTeacher.com: Providing professional development support for post-2020 teaching

    Jennifer Toews-Shimizu

    PanSIG conference  2020年5月15日 

    詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • Moodle Forums: Novice Attitudes and Engagement,

    Jennifer Toews-Shimizu

    JALT 2017 International Conference  2017年12月 

    詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • Young Learner Perceptions of Test Taking in Japan 招待有り

    Jennifer Toews-Shimizu

    New Directions 2014: Tokyo  2014年9月29日 

    詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • Young Learners Output and Audience: A Sociocultural Perspective

    Jennifer Toews-Shimizu

    6th Joint JALT Tokyo Conference  2012年12月 

    詳細を見る

    記述言語:英語  

    researchmap

  • A Study on the Effects of Anxiety on Cognition in Young EFL Learners: Using Gardner and MacIntyre’s Three State Anxiety Scale

    Jennifer Toews-Shimizu

    Asia Conference on Education (ACE)  2011年10月 

    詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

▼全件表示

学術貢献活動

  • Journal Distribution Manager

    企画立案・運営等

    OnCue Journal  2020年2月10日 - 現在

    詳細を見る

    種別:学会・研究会等 

    researchmap

 

お問い合わせ先
外部の方
教職員
学生