2024/10/07 更新

写真b

オバラ ダイアン
小原 ダイアン C.
OBARA Diane C.
*大学が定期的に情報更新している項目(その他は、researchmapの登録情報を転載)
所属*
外国語教育研究センター
職名*
教育講師
学位
M.A. in English (Teaching English as a Second Language) ( Kent State University (USA) ) / M.A. in English (Teaching English as a Second Language) ( Kent State University (USA) )
連絡先
メールアドレス
研究キーワード
  • CLIL

  • Project-based Learning

  • Bilingualism, Bilingual Education

  • CMC

  • 学内職務経歴*
    • 2020年4月 - 現在 
      外国語教育研究センター   教育講師
    • 2019年4月 - 2020年3月 
      ランゲージセンター(英語担当)   教育講師
    • 2009年4月 - 2014年3月 
      ランゲージセンター(英語担当)   教育講師
     

    研究分野

    • 人文・社会 / 教育学

    経歴

    • 2020年4月 - 現在 
      立教大学   外国語教育研究センター 英語担当   教育講師

      詳細を見る

    • 2019年4月 - 2020年3月 
      立教大学   ランゲージセンター 英語担当   教育講師

      詳細を見る

    • 2014年4月 - 2019年3月 
      Sophia University's Center for Language Education and Research   Adjunct Lecturer

      詳細を見る

    • 2009年4月 - 2014年3月 
      立教大学   ランゲージ・センター 英語担当   教育講師

      詳細を見る

    • 2006年4月 - 2009年4月 
      日本大学   非常勤講師

      詳細を見る

    学歴

    • 2003年8月 - 2005年8月 
      Kent State University   College of Arts and Sciences   TESOL

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    • 1996年8月 - 2000年12月 
      Ohio University (The E.W. Scripps School of Journalism)   College of Arts and Sciences

      詳細を見る

      国名: アメリカ合衆国

      researchmap

    委員歴

    • 2004年9月 - 現在 
      Teachers of English to Speakers of Other Language   -

      詳細を見る

      団体区分:学協会

      researchmap

    • 2004年9月 - 現在 
      Teachers of English to Speakers of Other Language   -

      詳細を見る

      団体区分:学協会

      researchmap

    • 2007年 
      JALT   Bilingualism, Teaching Young Learners, CALL

      詳細を見る

      団体区分:学協会

      researchmap

    論文

    • Children's Voices: Growing Up Bilingual, 2020 査読有り

      Diane C. Lamb-Obara

      Celebrating 30 Years of Multilingualism and Multiculturalism in Japan - Monographs on Bilingualism ( 19 ) 13 - 29   2021年6月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • "Our World": Project-based Learning for Mixed Levels 査読有り

      The Language Teacher (Young Learners)44 ( 2 ) 32 - 35   2020年3月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • One Teacher’s Reflection of Success and Other: Skills and CLIL in a Required Intermediate-level Academic Communication Course 査読有り

      Obara, D.C

      Rikkyo Language Center Journal   2020年1月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • Bilingual Case Study: 4-6, The “Ready-to-Read Years” 査読有り

      Obara, D.C

      Bilingual Japan28 ( 2 ) 10 - 14   2019年9月

      詳細を見る

    • Resources for Teaching Preschool-Age Bilinguals within a Mixed-level, Predominantly Non-native English-speaking Local Community 査読有り

      Lamb-Obara, D

        26 ( 3 )   2017年12月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • Unboxing YouTube: surprise eggs, imaginary play, and more! 査読有り

      Lamb-Obara, D

      Bilingual Japan25 ( 1 ) 21 - 24   2016年4月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

      researchmap

    • Teaching Journalism through a CLIL Approach (Special Issue on CLIL) 査読有り

      Obara Diane

      Lingua ( 26 ) 49 - 58   2015年11月

      詳細を見る

      記述言語:英語   出版者・発行元:上智大学言語教育研究センター  

      CiNii Article

      researchmap

    • An American Mom’s Top Four Influential Factors for Fostering Bilingualism in the Pre- Preschool Years 査読有り

      Lamb-Obara, D

      Bilingual Japan24 ( 3 ) 12 - 18   2014年12月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)  

      researchmap

    • Inter-CALL: Japan to Vietnam, Collaborative Learning for an Intercultural Experience

      Obara, D.C

      Tokyo chap’zine: The Magazine of the Tokyo JALT Chapter3 ( 1 ) 15 - 16   2012年11月

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者  

      researchmap

    • Finding the “E” in English: Experience and Exposure to World Englishes through Computer-Mediated Communication

      Diane C. Obara

      Rikkyo Language Center Journal28 ( 28 ) 71 - 80   2012年10月

      詳細を見る

      記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:立教大学ランゲージセンター  

      DOI: 10.14992/00003731

      CiNii Article

      researchmap

      その他リンク: http://id.nii.ac.jp/1062/00003731/

    • Inter-CALL: VLOGs for Intercultural Exchange in a Japanology Course 査読有り

      Obara, Diane C

      The Language Teacher43 ( 1 ) 27 - 29   2008年

      詳細を見る

      担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

      researchmap

    ▼全件表示

    書籍等出版物

    • The Wonderful World of Food

      ( 担当: 共著)

      -  2010年10月 

      詳細を見る

      記述言語:日本語 著書種別:教科書・概説・概論

      researchmap

    • A World of Change on the Web

      ( 担当: 共著)

      -  2003年4月 

      詳細を見る

      記述言語:英語 著書種別:教科書・概説・概論

      researchmap

    講演・口頭発表等

    • Project-based Learning in a Mixed-Level School

      Obara, D.C, Fujita, M

      JALT National Conference  2020年11月 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Decades of Change: Multimedia Projects on Japan and the World

      Obara, D.C

      International TESOL Conference (Seattle, U.S.A.)  2017年3月17日 

      詳細を見る

      会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • A Working Mom’ s Parent-Child Pre-literacy Classes

      Lamb-Obara, D

      JALT National Conference  2016年10月 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Exploring Bullying Across Cultures: Joint Project of Japanese and American Students

      Obara, D.C

      CAMTESOL Conference  2015年1月 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Exploring Bullying Across Cultures: Joint Project of Japanese and American Students

      Obara, D.C, Kelly, E

      JALT National Conference  2014年11月 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Exploring Bullying Across Cultures: Joint Project of Japanese and American Students

      Obara, D.C, Kelly, E

      International TESOL Conference (Portland, U.S.A.)  2014年3月 

      詳細を見る

      会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    • Back to School Motivation and Practical Tips 国際会議

      Diane C. Obara

      Rikkyo University Faculty Development Seminar  2013年4月10日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • INTER-CALL: Collaborative, Culture-Sharing Videos... from Japan to Vietnam 国際会議

      Diane C. Obara

      Internationl TESOL Conference (Philadelphia)  2012年3月25日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • INTER-CALL: Computer-Assisted Language Learning for an Intercultural, English Experience 国際会議

      Diane C. Obara, Susanne Rizzo

      Internationl TESOL Conference  2011年3月15日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

      researchmap

    • Building Confidence through Computer-Mediated Communication 国際会議

      Diane C. Obara

      Thai TESOL  2010年1月28日 

      詳細を見る

      記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

      researchmap

    ▼全件表示

    所属学協会

    •  
      Japanese Association of Language Teachers

      詳細を見る

    •  
      Teachers of English to Speakers of Other Language

      詳細を見る

    Works(作品等)

    • INTER-CALL: Japan to Vietnam Collaborative Learning for an Intercultural Experience その他

      2010年8月
      -
      2010年9月

      詳細を見る

      作品分類:その他  

      Volunteer English Teacher; Phan Chu Trinh Primary School; Ho Chi Minh City, VIETNAM

      researchmap

    社会貢献活動

    • School Owner, Director, Curriculum Coordinator

      編集長

      Lambchop's Project English  2016年 - 2019年

      詳細を見る

    • Den Leader

      企画

      Cub Scouts of America  2019年

      詳細を見る

      種別:その他

      researchmap

    • Experiential Learning International Volunteer

      2010年8月

      詳細を見る

    • Annual University English Karaoke Competition

      2006年4月 - 2010年4月

      詳細を見る

      management and development

      researchmap

    • University English Cafe

      2006年4月 - 2009年4月

      詳細を見る

      management and development

      researchmap

    その他

    • (No title)

      2010年8月
      -
      2010年8月
       

      詳細を見る

      INTER-CALL: Japan to Vietnam Collaborative Learning for an Intercultural Experience
      Volunteer English Teacher; Phan Chu Trinh Primary School; Ho Chi Minh City, VIETNAM

      researchmap

     

    お問い合わせ先
    外部の方
    学内の方